Repozitorij hrepeneče hibridke ali Kako priklicati simbionta

Villa Merkel, Esslingen, DE
02. marec – 02. junij 2024

Repozitorij hrepeneče hibridke ali Kako priklicati simbionta je zvočna biotehnološka postavitev, ki materializira zgodbo o Pei, hibridki graha in človeka.

Repozitorij hrepeneče hibridke ali kako priklicati simbionta je delo o načinih sožitnih povezav z biološkimi mrežami preko kritičnega preučevanja produkcije in organizacije človeškega znanja. S pripovedovanjem zgodbe delo oblikuje domišljijski svet Pee, ki hrepeni po sožitju in ga postavi v rigidno konstrukcijo klasifikacije, ki združuje lastnosti rastlinjaka in shrambe. Hrepenenje v kontekstu tega dela služi kot priklic prakse eksperimentiranja, da bi našli druge načine povezovanja, ki bi bili zmožni izstopiti iz ekstrakcijske ekonomije, za katere se sicer goji večina hibridov. Večina trenutne produkcije znanja in njenih orodij služi individualistični kapitalistični in antropocentrični agendi, vendar Pȇa kot Druga, kot hibrid, s svojimi simbiotičnimi eksperimenti špekulira in hrepeni po omrežjih, prepletih in skupnostih. Kot psihološki fenomen je prav hrepenenje tisto, zaradi česar Pȇa raziskuje in se odpira novim načinom bivanja.

Hrepenenje kot gibalo in vzgib spremembe jo vodi dalje, da bi presegla kategorizacije botaničnega znanja in negovala tudi širše medvrstne mreže življenja, ker hkrati verjame, da zgolj njena hibridnost ni dovolj za preživetje.

Pretekle postavitve:

The Senses of Plants / Die Sinne der Pflanzen, umetniška direktorica: Julia Katharina Thiemann, Villa Merkel, Esslingen, Nemčija [marec-junij 2024]
Krater, Trajna Collective, Ljubljana, Slovenija [september-marec 2022]
Brno Art Open, kustosa Milan Mikulaštík in Milan Kreuzzieger, House of Arts Brno / Dům umění města Brna, Brno, Češka [junij-avgust 2022]

Kolofon

Repozitorij hrepeneče hibridke ali kako priklicati simbionta, 2022
Avtorica: Saša Spačal

Znanstveni svetovalec: Primož Turenšek
Tehnična in znanstvena podpora: dr: Mirjan Švagelj
Zvočno sodelovanje: dr: Pim Boreel
Ilustracije: dr: Trina Čuček Meršol
3D modeliranje: dr: Lovrenc Košenina
Izdelava membran: Urša Štrukelj
Produkcija: dr: Dům umění mesta Brna
Posebna zahvala: dr: Jitka Pernesová
Podpora pri gostovanju v Villi Merkel: Zavod Projekt Atol

Bio

Mag. Saša Spačal, postmedijska umetnica, združuje raziskovanje živih sistemov s sodobno umetnostjo, pri čemer poudarja prepletenost kontinuuma okolja in kulture znotraj planetarnih metabolizmov. Njena umetniška prizadevanja vključujejo razvoj skrbnih biotehnoloških metodologij, vmesnikov in infrastruktur, ki se ukvarjajo tako z organskimi kot tudi z mineralnimi zemeljskimi agenti v času globalnih sprememb. Vzporedno raziskuje krhkost posthumanih scenarijev, prepletajoč mehanske, digitalne in organske logike znotraj pogojev sodobne biopolitike in nekropolitike.

Njena dela so bila predstavljena na prizoriščih, kot so ZKM | Center za umetnost in medije Karlsruhe [DE], Ars Electronica [AT], Centre de Cultura Contemporània Barcelona – CCCB [ES], Laboratoria Art & Science Foundation / New Tretyakov Gallery [RUS], Nacionalni umetnostni muzej Kitajske [CHN], Muzej sodobne umetnosti Metelkova [SI], Onassisov kulturni center Atene [GR], Festival Transmediale [DE], Mestna galerija Praga GHMP [CZ], Muzej in galerije Ljubljane [SI], Museo Extremeño e Iberoamericano de Arte Contemporáneo [ES], Perm muzej sodobne umetnosti [RUS], Chronos Art Centre [CHN], Muzej sodobne umetnosti Zagreb [CRO], Muzej sodobne umetnosti Vojvodina [SRB]. Prejela je nagrade in nominacije Ars Electronica Starts Prize [2021], Japonska nagrada za medijsko umetnost [2020], Nova nagrada za tehnološko umetnost [2019], New Aesthetica Prize [2020], Prix Cube [2015] in Prix Ars Electronica [2015].

Saša Spačal