Repozitorij hrepeneče hibridke ali Kako priklicati simbionta

Villa Merkel, Esslingen, DE
02. marec – 02. junij 2024

Repozitorij hrepeneče hibridke ali Kako priklicati simbionta je zvočna biotehnološka postavitev, ki materializira zgodbo o Pei, hibridki graha in človeka.

Repozitorij hrepeneče hibridke ali kako priklicati simbionta je delo o načinih sožitnih povezav z biološkimi mrežami preko kritičnega preučevanja produkcije in organizacije človeškega znanja. S pripovedovanjem zgodbe delo oblikuje domišljijski svet Pee, ki hrepeni po sožitju in ga postavi v rigidno konstrukcijo klasifikacije, ki združuje lastnosti rastlinjaka in shrambe. Hrepenenje v kontekstu tega dela služi kot priklic prakse eksperimentiranja, da bi našli druge načine povezovanja, ki bi bili zmožni izstopiti iz ekstrakcijske ekonomije, za katere se sicer goji večina hibridov. Večina trenutne produkcije znanja in njenih orodij služi individualistični kapitalistični in antropocentrični agendi, vendar Pȇa kot Druga, kot hibrid, s svojimi simbiotičnimi eksperimenti špekulira in hrepeni po omrežjih, prepletih in skupnostih. Kot psihološki fenomen je prav hrepenenje tisto, zaradi česar Pȇa raziskuje in se odpira novim načinom bivanja.

Hrepenenje kot gibalo in vzgib spremembe jo vodi dalje, da bi presegla kategorizacije botaničnega znanja in negovala tudi širše medvrstne mreže življenja, ker hkrati verjame, da zgolj njena hibridnost ni dovolj za preživetje.

Pretekle postavitve:

The Senses of Plants / Die Sinne der Pflanzen, umetniška direktorica: Julia Katharina Thiemann, Villa Merkel, Esslingen, Nemčija [marec-junij 2024]
Krater, Trajna Collective, Ljubljana, Slovenija [september-marec 2022]
Brno Art Open, kustosa Milan Mikulaštík in Milan Kreuzzieger, House of Arts Brno / Dům umění města Brna, Brno, Češka [junij-avgust 2022]

Kolofon

Repozitorij hrepeneče hibridke ali kako priklicati simbionta, 2022
Avtorica: Saša Spačal

Znanstveni svetovalec: Primož Turenšek
Tehnična in znanstvena podpora: dr: Mirjan Švagelj
Zvočno sodelovanje: dr: Pim Boreel
Ilustracije: dr: Trina Čuček Meršol
3D modeliranje: dr: Lovrenc Košenina
Izdelava membran: Urša Štrukelj
Produkcija: dr: Dům umění mesta Brna
Posebna zahvala: dr: Jitka Pernesová
Podpora pri gostovanju v Villi Merkel: Zavod Projekt Atol

Bio

Saša Spačal je postmedijska umetnica, ki dela na presečišču raziskovanja živih sistemov, sodobne in zvočne umetnosti. Njeno umetniško raziskovanje se osredotoča na prepletenosti kontinuuma med kulturo in okoljem. Z razvojem tehnoloških vmesnikov in vzpostavljanjem odnosov z organskimi in mineralnimi akterji obravnava posthumano situacijo s poudarkom na biopolitikah in nekropolitikah sodobnega časa. Njena dela so bila predstavljena na številnih domačih in mednarodnih prizoriščih kot so Ars Electronica Festival (AT), Prix Cube Exhibition (FR), Transmediale Festival (DE), Athens Digital Arts Festival (GR), Perm Museum of Contemporary Art (RU), Onassis Cultural Center Athens (GR), Chronos Art Center (CN), Eyebeam (US), Cynetart Festival (DE), National Art Museum of China (CN), MSUM (SI), Galerija Kapelica (SI), Device_art (HR), Art Laboratory Berlin (DE), Sonica Festival (SI), Kiblix Festival (SI), Gallery of Contemporary Art Celje (SI), Museum of Contemporary Art Vojvodina (RS), Lisboa Soa Festival (PT). Za svoja dela je prejela tudi nagrade in nominacije, med njimi za Prix Ars Electronica, Ars Electronica Starts Prize, Japan Media Art Award, Prix Cube, New Technology Art Award in New Aesthetica Prize.

Saša Spačal