Zvezdna dolina (SIRIUS)
BOZAR, Brussels
02. december 2021 – 09. januar 2022
STAR VALLEY (SIRIUS) uporablja dve iskrišči, ki jih nadzoruje algoritem umetne inteligence za obdelavo naravnega jezika. Nevronska mreža je bila trenirana na vzdevkih ameriškega ministrstva za obrambo in NATO ter njihovih opisih. AI algoritem ustvarja vzdevke in ustrezne opise oz. kratke razlage teh programov. Ti se nato v v eter oddajajo v obliki najbolj osnovnega brezžičnega prenosa, v obliki širokopasovnega prenosa s pomočjo isker v Morsejevi abecedi. Računalnika sta postavljena v medsebojni dialog sprejemanja in tolmačenja imen programov in vsak jih interpretira oz. razlaga nekoliko drugače.
Delo je bilo deloma navdihnjeno v memorandumu Združenih načelnikov osebja iz leta 1975 “Code Word, Nickname and Exercise Terms System (NICKA)”, ki takšne naloge avtomatizira in spremlja. Odraža trenutno stanje kodiranja, dekodiranja, tajnosti in (ne)preglednosti programov in operacij.
Postavitve:
- osmo/za, Ljubljana, 25. – 29. oktober 2018
- Festival Ars Electronica, Out of the Box, Postcity, Linz, 5. – 9. september 2019
- Pixxelpoint festival, Nova Gorica, 15. – 23. november 2019
- BOZAR, Bruselj, Belgija, 2. december 2021 – 9. januar 2022
Kolofon
STAR VALLEY (SIRIUS)
2x 80kV Iskrišče, 2x RGB LED spoti, NLP AI model, 2 računalnika, 2 projekciji ali ekrana
Delo je bilo razvito s podporo:
European Network for Audiovisual Creation (ENCAC)
Le Lieu Unique, Nantes FR
CALQ, QC
Projekt Atol, SI, ki sta ga podprla Ministrstvo za kulturo in Mestna občina Ljubljana
Media Art and Technolgy (MAT), UCSB, US
Bios
Matthew Biederman je v Kanadi živeč ameriški umetnik, katerega interesi prečijo več medijev in miljejev, sistemov in skupnosti. Ustvarja performanse, video dela in instalacije, ki uporabljajo svetlobo, prostor in zvok ter se dotikajo značilnosti naše zaznave, kot je posredovana prek digitalnih tehnologij. Z Markom Peljhanom je glavni avtor Arctic Perspective Initiative, ki se posveča povezovanju tradicionalnih znanj in novih tehnologij z namenom vzpostavitve večje avtonomnosti cirkumpolarnih območij. Svoja dela je predstavljal na Lyon Bienniale, Istanbul Design Bienniale, The Tokyo Museum of Photography, ELEKTRA, Ars Electronica, CTM, Montreal Bienniale in mnogih drugih. Pierce Warnecke je ameriški zvočni in video umetnik, ki je dolgo živel v Franciji, nato v Berlinu in od nedavnega v Španiji. Sodeloval je s Frankom Bretschneiderjem (vizualije za njegovo delo “Sinn+Form” za založbo raster-noton). Je so-kustos festivala in založbe Emitter Micro. Svoja dela je predstavljal na KW Institut, LEAP, Harvestworks, Luggage Store Gallery, Berklee, CalArts, pa tudi na festivalih kot so Bienale Zero1, MADEiRADiG, Transmediale, Bozart/BEAF, Boston Cyberarts, Visionsonic, Pixelache, Vidéoformes, SXSW Interactive, CMT in drugi. Njegova glasba je izšla pri založbah Khalija, Staaltape, Gaffer, Attenuation Circuit in Grünrekorder.
Matthew Biederman
Marko Peljhan (1969) je leta 1994 ustanovil umetniško organizacijo Projekt Atol in bil leto pozneje eden od soustanoviteljev ljubljanskega laboratorija za nove medije Ljudmila. Enega svojih najbolj znanih projektov, Makrolab, je prvič predstavil na Dokumenti leta 1997 ter leta 2003 tudi na petdesetem Bienalu v Benetkah. Peljhanovo delo je bilo v zadnjih 25 letih predstavljeno in nagrajeno na številnih bienalih in festivalih, na razstavah ISEA in Ars Electronica ter v muzejih, kot so P.S.1 MoMA, New Museum of Contemporary Art, ICC NTT Tokyo, YCAM Yamaguchi, Van Abbemuseum Eindhoven, Asia Culture Centre Gwangju in Garage v Moskvi. Med drugim je leta 2001 prejel nagrado Prix Ars Electronica zlata nika za projekt polar, ki ga soustvarja z nemškim umetnikom Carstenom Nicolaijem. Z ameriško-kanadskim umetnikom Matthewom Biedermanom od leta 2008 vodita Iniciatitvo za arktično perspektivo (Arctic Perspective Initiative), ki se posveča globalnemu pomenu arktične geopolitične, naravne in kulturne sfere in je bila predstavljena na pregledni razstavi Kodirana utopija v Moderni galeriji leta 2011. Peljhanovo delo je posvečeno tudi raziskavam in pedagogiki na stiku med umetnostjo, tehnologijo in mediji na kalifornijski univerzi UC Santa Barbara, kjer ima naziv rednega profesorja. V Sloveniji je bil med pobudniki za ustanovitev Centra odličnosti Vesolje, znanost in tehnologije in začel leta 1998 aktivno delovati v vesoljskih in aeronavtičnih raziskavah in kulturalizaciji. V radijskem spektru je znan kot S54MX.
Marko Peljhan