CONNECT. EXPERIENCE
osmo/za, Ljubljana
12. februar – 12. marec 2021
»Tekom rezidence v Ljubljani želim raziskovati področje umetne inteligence v umetnosti – zakaj izdelujemo stroje, ki posnemajo ljudi, ljudje pa posnemajo stroje. Kaj lahko izvemo o sebi z outsourcing-om “človeškosti” na stroje? Na presečišču logike in ustvarjalnosti obstajajo zanimiva izhodišča, ki lahko vodijo do nenavadnih pripovedi ali reinterpretcij umetnostnih žanrov.
Medtem ko poskušamo strojno vedenje približati človeškemu, pa naj gre za robote, chat-bote ali logistične sisteme, smo razvili tudi kanon, kako se obnašajo stroji, ki pretendirajo na človeško. V filmu, recimo, obstaja precej primerov, ki vključujejo vlogo umetne inteligence, ki govori, včasih celo igra (npr. Data iz Zvezdnih stez ali TARS v filmu Interstellar). Seveda za temi liki ni nobenega programa umetne inteligence, ampak scenaristi, ki si predstavljajo, kako je biti stroj. Ta kanon v popularni kulturi – od ustvarjanja slik s pomočjo umetne inteligence do jezika klepetalnih botov in načinov, gibanja androidov – je cilj mojega raziskovanja v Ljubljani.
Med viri navdiha za razvoj projekta pa je tudi pisatelj Italo Calvino. Pri pisanju romanov in kratkih zgodb je pri zgradbi pogosto izhajal iz neke vrste logičnih formularjev, ki izvirajo tudi iz kibernetike in računalništva. Med ustvarjanjem je poskušal slediti strogim in logičnim pravilom, kar ni povsem drugačno od načina, kako stroj izvaja določen program.«
ČASOVNICA
Delavnica kodne poezije (Prosto-vezje)
17. februar 2021, 16.00 @ online
Pogovor in predstavitev umetnice (Digitalni obrok)
22. februar 2021, 18.00 @ online
Razstava in predstavitev rezidenčnega projekta
11. – 20. marec 2021, 17.00 – 21.00 @ osmo/za, Slovenska 54, Ljubljana
Kolofon
Produkcija: Ljudmila, laboratorij za znanost in umetnost in Zavod Projekt Atol.
Rezidenco so podprli Ministrstvo za kulturo, MOL – Oddelek za kulturo in JSKD – Javni sklad RS za kulturne dejavnosti. Projekt je del mreže EASTN-DC, ki jo sofnancira program Evropske unije Ustvarjalna Evropa.
Bio
Rosi Grillmair (1991) je umetnica, programerka in predavateljica na področju umetnosti, kulture in tehnologije v svojem domačem Linzu v Avstriji. Predava o temah, kot so umetna inteligenca in umetnost, makerska kultura in kreativno kodiranje. Ponavljajoča se tema v njenih delih je refleksija človeškega vedenja, družbe in sistemov skozi »programabilne stroje«. Do sedaj je ustvarila več kompleksnih umetniških projektov, npr. kuratorski algoritem Exhy (2015), ki avtomatizirano ustvarja kulturne dogodke, in The Art Retriever (2014), realnočasovno spletno vizualizacijo indeksa vrednosti in vidnosti umetnin, ki je bila razstavljena tudi na festivalu Ars Electronica. Sodelovala je na večmednarodnih umetniških festivalih in razstavah, mdr. v okviru festivlov Ars Electronica (AT), TADAEX Teheran (IR), Medialab Prado (ES), Gwangju Media Arts Festival (KR), amberPlatform (TR) in MKH Wels (AT). Kot predavateljica je sodelovala z organizacijami in kolektivi NODE Forum for Digital Art (DE), D.A.H. Project Shriaz (IR), Kepler Salon Linz (AT), Creative Coding Barcelona (ES), Digitale Welten (DE) in Schmiede Hallein (AT). Magisterij je pridobila na oddelku Interface Cultures Univerze za umetnost in oblikovanje v Linzu (Kunstuniversität Linz, AT). V letu 2019 je bila asistentka na oddelku za računalniško grafiko na Univerzi Johannesa Keplerja v Linzu (AT).