Disposable Bodies

Ravnikar Gallery Space, Vošnjakova ulica 4, Ljubljana
23. oktober – 14. december 2024

Otvoritev
Sreda, 23. oktobra 2024, ob 18.00

Odpiralni čas
Sreda – petek med 12.00 – 18.00 & sobota med 11.00 – 14.00

Vabimo vas, da se nam v četrtek, 21. novembra 2024, ob 18. uri pridružite na vodstvu po razstavi Disposable Bodies z umetnico Laro Reichmann in kuratorko Laro Mejač.

Vizualna umetnica Lara Reichmann v prostorski instalaciji Disposable Bodies prepleta resnična zgodovinska dejstva in fikcijo v pripoved o nevidnem delu pogosto spregledanih, obrobnih akterjev, ki delujejo v ozadju tehnološkega napredka.

Izhodišče projekta je pojav Women Astronomical Computers, skupine večinoma anonimnih žensk, ki so konec 19. stoletja na Harvardskem observatoriju preko fotografskih steklenih plošč plast za plastjo prečesavale nočno nebo ter mapirale in sistematizirano razvrščale zvezde. Kljub temu, da je bilo delo izjemno naporno, monotono in slabo plačano, je predstavljalo možnost prvih uradnih zaposlitev žensk na področju astronomije ter omogočalo zatočišče za razvijanje njihovih interesov veliko preden so bile enakopravno vključene v znanstveno raziskovanje.

Analogni začetki komputacijskih procesov in analize podatkov, ki so jih nekoč opravljali t.i. human computers (človeški računalniki) izpostavljajo zapletene odnose med tehnologijo in telesnostjo. Delo Disposable Bodies s prepletanjem sociološko-zgodovinske pozicije raziskovalk, ter fiktivne osebne zgodbe ene izmed njih raziskuje, kako so se skozi zgodovino procesirali podatki ter kako jih interpretiramo danes. Prehajanje med vlogami opazovalca in aktivnega protagonista odpira vprašanje, kdo ima moč obvladovanja narative in usmerjanja našega pogleda.

Iz perspektive opazovalca v zgornjem nadstropju se obiskovalec po stopnicah spusti v zgodbo anonimnega človeškega računalnika A.H.K, ki preko dnevniških zapisov orisuje delo na observatoriju, kjer neutrudno in vestno pregleduje steklene plošče. Dan za dnem v neskončnost. Instalacija se razpleta preko treh video poglavji, ki nas izmenično usmerjajo skozi dekonstruirane, razstreščene ostanke satelitov ter faktično dokumentarno perspektivo postopoma zapleta v fikcijo.

Z vedno težjim ločevanjem med svojim lastnim telesom ter mnoštvom teles delavk se v neštetih matematičnih izračunih, stolpcih in številkah A.H.K. postopoma razblinja ter v obliki računalniškega softwara nadaljuje svoje delo tkanja niti univerzuma. S postopnim razblinjanjem fizičnega telesa opazovalke zvezd in njenim staplanjem v komputacijski program, ki namesto zvezd šteje satelite, Lara Reichmann pripoveduje o prehajanju mnoštva človeških teles v mehanski sistem virtualnega. Pri tem se poraja vprašanje – gre za melanholično zgodbo o minljivosti fizičnih teles ali v resnici za pripoved o opolnomočenju na prvi pogled nepomembnega lika, ki prevzame aktivno vlogo protagonista in sam usmerja lastno narativo?

Kolofon

Lara Reichmann
Disposable Bodies, 2024

Produkcija: Zavod Projekt Atol (Rea Vogrinčič) & Ravnikar Gallery Space
Kuratorka: Lara Mejač
Animacija: Jan Krek in Lara Reichmann
Glas: Jana Renee Wilcoxen
Zvok: Gašper Torkar
Glasba: Jan Bajc Funa
Tehnična podpora postavitve: Matevž Ftičar, Lovrenc Košenina, Andraž Šenica Pavletič
Podpora: Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije in Mestna občina Ljubljana, Oddelek za kulturo.

Delo Disposable Bodies je del razstavnega cikla Enter Here, ki ga v prostoru Ravnikar Gallery Space kurira Lara Mejač.

Zahvala: BENKOtehna, Blaž Pavlica, Mladinski center Velenje, Zavod Kersnikova

Bio

Lara Reichmann (1995) je umetnica, ki deluje na področju videa in animacije. Pri svojem delu pogosto izhaja iz zgodb o pozabljenih, izbrisanih ali nedoločljivih krajih ter likih, ki bivajo na perfierijah arhivirane zgodovine. Njeni nedavni projekti se osredotočajo na digitalne vmesnike, glitche in časovne zamike, preko katerih se gradijo vzporedne virtualne pokrajine satelitskih posnetkov. Sodelovala je na več skupinskih in samostojnih razstavah, med drugim v Aksiomi in Galeriji P74 v Ljubljani, KGLU v Slovenj Gradcu ter Centru sodobnih umetnosti Celje (SI), Krinzinger Projekte, Parallelu na Dunaju (AT) ter Galeriji 707 v Brnu (CZ). V vlogi kuratorke je pripravila več razstav, med drugim v okviru revije ETC., zavoda SCCA, Galerije Škuc in študentske pop-up galerije 7:069 v Ljubljani (SI), Galerije Nova – WHW v Zagrebu (HR) ter platforme Pita Projekt.