Poletni tabor za otroke od 10. do 14. leta starosti s poudarkom na raziskovanju sodobnih zvočnih umetnosti in tehnologije!
04. – 08. julij 2022 @ CŠOD Trilobit, Javorniški Rovt 25, 4270 Jesenice
*TABOR ODPOVEDAN*
Preizkusi se v vlogi raziskovalca sodobnih zvočnih umetnosti in z njimi povezanimi tehnologijami! Te zanima kako deluje zvočnik? Kako lahko poslušaš elektromagnetne valove v elektronskih napravah? Ali pa kako zveni onesnažena voda?
PROGRAM
Vsak dan tabora bodo organizirane delavnice, na katerih bodo udeleženci, s pomočjo izkušenih mentorjev in umetnikov, izdelali različne zvočne naprave, se seznanili z njihovim delovanjem in umetniško rabo ter z njimi raziskali pestro področje sodobnih zvočnih umetnosti.
V programu bo tudi veliko zabave, športa in zanimivih ustvarjalnih dejavnosti, med njimi tudi veslanje na čudovitem mirnem jezercu tik ob domu, plezanje, lokostrelstvo, sprehod do doma Pristava z Zoisovim drevesnim parkom, večerja ob tabornem ognju in peka kruha, izdelava spominkov (odlitek trilobita) in izdelki iz kamnin, ribištvo, družabne igre in zabavne tekme, iskanje izumrlih živali…
NAMEN
Namen tabora je osnovnošolcem približati področje sodobnih raziskovalnih umetnosti, ki poleg širokega spektra konceptov, kot so DIY (naredi-sam), DITO (naredi-skupaj), citizen science, bio-umetnost, pokrivajo tudi področje znanosti, ekologije in sodobnih tehnologij.
POSAMEZNE DELAVNICE
Jakob Grčman: Zvočni(k)rožnik
Na delavnici bomo izdelali preprosti zvočnik iz papirnatih krožnikov, magneta in bakrene žice. Naredi bomo ojačevalec in v procesu raziskovali elektrotehniko, spoznavali komponente in se urili v spajkanju. Spoznali bomo, kako delujejo zvočniki in kaj zvok sploh je. Tekom tabora bodo udeleženci zvočnike lahko tudi preizkusili in uporabili kot pripomoček pri drugih delavnicah.
Gregor Krpič: auDIY echo
Znanje iz spajkanja in elektronike bomo naslednji dan nadgradili in izdelali elektronsko glasbilo. Udeleženci bodo izdelali vsak svoj AuDIY echo efekt, ki se v popularni in elektronski glasbi uporablja za ustvarjanje različnih zvočnih efektov in tekstur. Na koncu delavnice bomo efekt priključili na izdelan zvočnik in se preizkusili v igranju nanj ter ga vključili v nadaljna zvočna raziskovanja.
Miha Godec in Robertina Šebjanič: aqua_sono_forenzik
Izhodišče delavnice je umetniško raziskovalni projekt Robertine Šebjanič in Gjina Šutića, v katerem raziskujeta in ozaveščata o očem nevidnih onesnaževalcih vodnih virov. S pomočjo principa “naredi-sam“ (DIY) bomo na delavnici izdelali TDS merilnik (merilec trdote vode), ki omogoča enostavno merjenje raztopljenih soli in drugih kemijskih elementov v vodi. Merilnik bomo povezali z zvočnikom in s pomočjo zvoka poskušali razumeti, kaj pomeni čista voda in se srečali s pojmom sonifikacije v praksi.
Ida Hiršenfelder: Tipalke za elektromagnetno polje
Na delavnici se bomo seznanili z značilnostmi elektromagnetnih in zvočnih frekvenčnih spektrov. Naučili se bomo sestaviti pripomoček, ki temelji na odprtokodnem prostem vezju za terensko snemanje. Udeleženci bodo izdelali vsak svoj elektromagnetni pripomoček Elektrosluch: detektor elektromagnetnih valov za prevajanje elektromagnetnega (EMF) spektra v zvočni spekter. Na koncu delavnice bomo tako s pomočjo pripomočka prisluhnili elektromagnetnemu valovanju v neposredni okolici.
Andrej Fon: Zvočni sprehod
Na zadnji delavnici se bomo seznanili s praktično uporabnostjo eholokacije, ki jo uporabljajo živali in ljudje. Namen delavnice je vzbuditi zanimanje za zvoke, ki nas obdajajo in jim pozorno prisluhniti. Opremljeni z binokularnim mikrofoni in slušalkami se bomo podali v bližnji gozd na sprehod in pozorno prisluhnili zvočni krajini narave. S pomočjo mentorjev bomo v parih in manjših skupinah izvedli več nalog usmerjenih v senzibilizacijo poslušanja okolice in na koncu izvedli kratke improvizirane koncerte v različnih akustičnih prostorih.
O mentorjih
beepblip (Ida Hiršenfelder) je zvočna umetnica in arhivistka. Komponira potopitvene psihogeografske zvočne krajine z uporabo analogne elektronike, naredi-sama modularnih sintetizatorjev zvoka, terenskih posnetkov in računalniške manipulacije. Zanima jo bioakustika, eksperimantalna glasba in zvočno prostorjenje. Bila je članica zvočnega kolektiva Theremidi Orchestra (2011–2015), trenutno pa je članica skupine Jata C, ki raziskuje bioakustiko in zvočne ekologije (2018–) in skupnosti Clockwork Voltage za modularno sintezo. Njena samostojna albuma Noise for Strings, Vol. 1 (2019) in Noise for Strings, Vol. 2 (2020) sta izšla pri založbi Kamizdat. Študirala je sonologijo na Kraljevem konservatoriju v Haagu.
Ida HiršenfelderRobertina Šebjanič (1975) je umetnica, ki svoje ideje in koncepte pogosto realizira v sodelovanju z drugimi avtorji, zato njena dela utelešajo interdisciplinarnost in neformalno integracijo. V svojih delih se ukvarja z vzpostavitevijo razmerij med humanističnimi in naravoslovnimi znanostmi ter tehnologijo (umetnostjo – tehnologijo – znanostjo). Njeno raziskovanje je v zadnjih letih predvsem usmerjeno na področje živih sistemov, AV performansov ter zvočnih umetnosti in postavitve interaktivnih ambientalnih odzivnih okolij. Robertina je soustanoviteljica skupine Theremidi orchestra (2011-2018) in članica mednarodne mreže Hackteria (od leta 2013).
2016 je za delo Aurelia 1+Hz / proto viva sonification prejela častno omembo – Honorary mention Prix Ars Eletronica v kategoriji Interactive Art+, leta 2016 pa in STARTS 2016 nominacijo za projekt Time Displacement / Chemobrionic Garden. Prejela je tudi nominacijo Beli Aphroid za projekt Aquatocene. Je del platforme SHAPE 2017. Leta 2018 je bila rezidenčna umetnica Ars Electronice (EMARE / EMAP), s projektom aqua_forensic (sodelavec Gjino Šutić). Njeno delo Aurelia 1+Hz / proto viva generator (artist proof) je od leta 2019 del BEEP Electronic Art Collection (BEEP kolekcije elektronske umetnost) iz Reus-a v Španiji.
Robertina ŠebjaničMultiinštrumentalist Andrej Fon se je kalil na Nižji glasbeni šoli v Sežani in zaključil šolanje igranja na klarinet. Kasneje je polje glasbenega delovanja razširil še na saksofon, petje, pisanje besedil in komponiranje, gajde in razna glasbila ter zvočila. Ustvarjal je in še ustvarja v najrazličnejših zasedbah in projektih: Svojat, Olfamož, Strahuljarji, Žoambo Žoet Workestrao, Kraški solisti, OHOLO!, Horda Grdih, Barka tone in bele plombe, Buče4, Samo gromofon. Sodeloval je pri različnih glasbenih in multimedijskih projektih, med drugim je sodeloval s Tomažem Gromom, Ireno Tomažin, Seijirom Murayamo, Tristanom Honsingerjem, Ryusom Fukuharo, Francescom Cuso, Markom Karlovčcem, Markom Brecljem, Ivanom Volaričem-Feom ter skupino Salamandra Salamandra, oOo, Matjažem Brulcem, Primožem Čučnikom, Dariom Seravalom, Štefan Kovač Marko bando. Kot glasbenik in igralec nastopa v številnih predstavah in performansih v produkciji: KUD Ljud, Radio Študent, Zavod Delak, Zavod Projekt Atol, Gledališče Lalanit, SNG Drama Ljubljana, Gledališče Glej, Via Negativa, Zavod Sploh, Vodnikova domačija, Homo Narans, Zavod Škrateljc, En-knap. Gostoval je na Hrvaškem, Madžarskem, Nizozemskem, v Italiji, Nemčiji, Bolgariji Srbiji.
Gregor Krpič je študiral Elektroniko na Fakulteti za Elektrotehniko UL. Tekom študija je sodeloval z različnimi visoko tehnološkimi podjetji kot so Optomotive ltd, Elaphe d.o.o, Extreme d.o.o. Deluje po načinu DIY (naredi sam) in DIWO (naredi z drugimi). Zanima se za glasbo in za elektronske instrumente katere izdeluje po svoji meri. Od leta 2018 aktivno sodeluje pri različnih projektih sodobne raziskovalne umetnosti z umetniki kot so Mojca Založnik (Mejna nedoločenost, Galerija Kapelica, 2019), Staš Vrenko (Ločene vrednosti, osmo/za, 2021), Špela Petrič(Pl’AI, Galerija Kapelica, 2020), Zoran Srdić Janežič(Biobot, Galerija Kapelica, 2021), Brane Zorman (Duh Dreves | Dotik, Cona, 2021), Tanja Vujinović (MetaVrt Sfera2, 2019), Januš Aleš Luznar(IctusCordis, 2019),… Od tega je morebiti najbolj odmevno njegovo soavtorsko delo Mejna nedoločenost. Kot podporni sodelavec in/ali kot izvajalec je sodeloval na različnih festivalih umetnosti in znanosti kot so festivali A Dela?, Svetlobna gverila, MFRU, Noč raziskovalcev,… Na zavodu Kersnikova se je leta 2018 priključil projektu Rampa, kjer sodeluje pri razvoju in mentoriranju delavnic. Od leta 2020 sodeluje tudi z društvom Ljudmila kot koordinator Sintetističnih srečanj.
Prijava
TABOR ODPOVEDAN
Tabor je namenjen otrokom od 10. – 14. leta. Prijava poteka preko spletnega obrazca CŠOD Aktivne počitnice.
Za udeležbo na taboru ni potrebno nobeno predzadnje, za vsa potrebna orodja in materiale bo poskrbljeno. Vsi izdelki ostanejo udeležencem.
Več informacij o poletnih programih CŠOD
Produkcija
LokalPatriot in Zavod Projekt Atol v okviru platforme konS, v sodelovanju s CŠOD.
konS ≡ Platforma za sodobno raziskovalno umetnost je bil izbran na javnem razpisu za izbor operacij »Mreža centrov raziskovalnih umetnosti in kulture«. Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj.