Florin Flueras, Michael Marder, Špela Petrič, Protektorama toxica, JP Raether, Simon Speiser, Subash Thebe Limbu, Lívia Nolasco-Rózsás, Lea Vene in Lovro Japundžić
22. – 23. avgust 2023 | 17:00 - 20:00 @ Cukrarna, Poljanski nasip 40, Ljubljana
ARIA (Algo-Rhythmic Ideation Assembly / Algo-ritemski ideacijski zbor) je poletna šola, zasnovana kot igra vlog, ki se odvija skozi prizmo fikcijsko-teorijske pripovedi. Združuje umetnike, kritične mislece in strokovnjake z različnih področij ter raziskuje teoretske, umetniške in kuratorske pristope k zamišljanju, oblikovanju in naseljevanju alternativnih prihodnosti v kontekstu spreminjajoče se planetarne ekologije.
Poleg delavnic za izbrane udeležence ARIA ponuja tudi dvodnevni program s predavanji, razpravami in filmsko projekcijo, ki je odprt za javnost.
Javni program bo potekal v Cukrarni v Ljubljani, 22. in 23. avgusta od 17.00 do 20.00.
Program bo potekal v angleščini.
URNIK
- Torek, 22. avgust
17:00 ➤ Predavanje / Florin Flueras: Unsorcery, prakticirani koncepti
Unsorcery sestavlja in raziskuje načine čarovništva, ki lahko sčasoma presežejo ali odpravijo nekatere sodobne realnosti in subjektivitete. Gre za Artworld (Svet umetnosti), ki se ukvarja s produktivno odtujitvijo od konceptov prek izkušenj in od izkušenj prek misli. Gre za sprejetje nemogočega spoznanja in grozljivega učinka, za »via negativa«, ki se začne tam, kjer se končajo upi, preostale možnosti pa so precej negativne, temne in mrtve. Unsorcery je bilo okolje, v katerem sta sodelovala Alina Popa in Florin Flueras, pri čemer je vsak po svoji poti izvajal svojo prakso, besedila in performanse okoli konceptov: Life Programing (Življenjsko programiranje), Artworlds (Umetniški svetovi), Second Body (Drugo telo), Dead Thinking (Mrtvo mišljenje), Eternal Feeding (Večno hranjenje), Black Hyperbox (Črni hiperbox), End Dreams (Končne sanje).
18.00 ➤ Razprava / Kuriranje in praksa grajenja svetov
Govorci: Florin Flueras, Lívia Nolasco-Rózsás, JP Raether, Lea Vene & Lovro Japundžić. Moderirata Tjaša Pogačar in Brandon Rosenbluth.
19.00 ➤ Projekcija filma in pogovor / Subash Thebe Limbu: Ningwasum
Zgodba filma Ningwasum se odvija v staroselski skupnosti Jaktung v Nepalu in spremlja dva časovna popotnika, Miksama in Mingsoma, ki se iz prihodnosti, kjer medplanetarne civilizacije s prevzemanjem staroselskega znanja in tehnologije uspevajo ter živijo trajnostno, vračata v sedanjost. Krhkost našega sedanjega ekosistema prikazujejo posnetki iz zraka in dokumentarni posnetki himalajskih ledenikov, prežeti s prosojnim modrim filtrom ter prepleteni z digitalnimi kozmičnimi pokrajinami in potopitveno zvočno kuliso, ki vključuje elektronski zvok, besedilo in ljudske pesmi. Film, ki ga navdihujejo starodavna ustna izročila, je v celoti posnet v staroselskem jeziku jaktungpan, ki si ga umetnik predstavlja kot ključen jezik prihodnosti. Ningwasum, kar v jeziku jaktungpan pomeni »spomin«, raziskuje pojme časa, spomina in prostora ter načine, kako ti oblikujejo resničnost. Limbu je svoj pristop k znanstveni fantastiki teoretično opredelil kot »futurizem Adivasi« – prostor, kjer si lahko nepalski staroselci in umetniki predstavljajo prihodnost, ki so jo ustvarili sami in ki jo poganjata njihova kultura in tradicija.
- Sreda, 23. avgust
17.00 ➤ Predstavitev / Špela Petrič: »Auf Wieder Schnitzel je imel okus po infrastrukturah oskrbe« – terenski zapiski performativnih etnografij
Predstavitev bo obravnavala različne aktualne (horti/agri)kulturne tehnologije z namenom, da bi kritično analizirala trope pomanjkanja hrane, maksimalne izrabe zemlje, kolonizacije Marsa in druge ideološke bližnjice, ki oblikujejo predstave o prihodnosti.
18.00 ➤ Predavanje / Michael Marder: Razpletanje feniksovskega kompleksa
Predavanje bo potovalo skozi mehanizme naravne in družbene reprodukcije in repliciranja, zlasti skozi tiste, ki so zakoreninjeni v naših posameznih in kolektivnih življenjih. Na tej poti bomo opazovali in raziskali notranje in zunanje omejitve brezšivne, »feniksovske« rekonstitucije istega (organizma, psihe, družbe, okolja) prek vrzeli smrti, popolnega uničenja in opustošenja
19.00 ➤ Razprava / Anthropoforming For a Weird Planet (Antropoformacija za čuden planet)
Govorci: Michael Marder, Špela Petrič, Protektorama toxica, Simon Speiser. Moderirata Tjaša Pogačar in Brandon Rosenbluth.
O mentorici
ARIA (Algo-Rhythmic Ideation Assembly) je poletna šola, zasnovana kot igra vlog, ki se odvija skozi prizmo fikcijsko-teorijske pripovedi. ARIA gosti mednarodne mentorje – umetnike, teoretike in druge strokovnjake, da bi skupaj z udeleženci programa raziskala načine zamišljanja novih možnosti in oblik našega sveta v času ekoloških sprememb. ARIO sta zasnovala Tjaša Pogačar in Brandon Rosenbluth, odvija pa se v sklopu projekta More-than-Planet.
Prijava
Za udeležbo ni potrebna registracija. Program je brezplačen in bo potekal v angleškem jeziku.
Produkcija
Program ARIA kurirata Tjaša Pogačar in Brandon Rosenbluth, producira pa Projekt Atol v sodelovanju s Cukrarno in revijo Šum. Program so podprli Ministrstvo za kulturo, Ministrstvo za javno upravo, Mestna občina Ljubljana – Oddelek za kulturo in Društvo za kulturo in teorijo Igor Zabel. ARIA je organizirana v okviru projekta More-than-Planet, ki ga sofinancira Evropska unija.
Več informacij o projektu ARIA in celoten seznam mentorjev najdete na tej povezavi.
✦
BIOGRAFIJE GOVORCEV
Delo Florina Fluerasa sega na področja politike, filozofije, duhovnosti, zdravstva, medijev, izobraževanja in literature, pri čemer vpliva na konvencije in gotovosti ter ustvarja performativna srečanja med umetnostjo in njenim zunanjim okoljem. Z Alino Popa je ustvaril alternativna umetniška okolja, umetniška dela kot Artworlds (umetniške svetove) (Unsorcery, Clinica, Black Hyperbox). Z Ionom Dumitrescujem je vzpostavil Postspectacle, v katerem je performativna orodja uporabil zunaj umetnosti, kot na primer v kampanji predsedniškega kandidata. V delu Love, Unexperiences, Unimages, Unhere v javne prostore je uvedel prisotnosti in stanja, ki lahko vplivajo na osnove konceptualnega in zaznavnega ter na to, kar je mogoče misliti, videti in čutiti v različnih kontekstih. Na nekaterih prestižnih umetniških dogodkih se njegova dela pojavljajo brez povabila kot Unofficial Unworks. Bolj kot vizualno ali konceptualno Florin svojo nedavno prakso razume kot umetnost afekta. Njegovo pisanje je del njegovih del, njegova dela pa del njegovega pisanja. https://www.fflueras.ro/p/florin-flueras.html
Michael Marder je profesor na Ikerbasque, baskovski fundaciji za znanost, na Oddelku za filozofijo Univerze v Baskiji (UPV-EHU) v Vitorii-Gasteiz v Španiji. Njegovi prispevki segajo na področja ekološke teorije, fenomenologije in politične misli. Je avtor številnih znanstvenih člankov in monografij, med drugim Plant-Thinking (2013), The Philosopher’s Plant (2014), Dust (2016), Energy Dreams (2017), Heidegger (2018), Political Categories (2019), Pyropolitics (2015, 2020), Dump Philosophy (2020), Hegel’s Energy (2021), Green Mass (2021), Philosophy for Passengers (2022), The Phoenix Complex (2023), Time Is a Plant (2023) in The Place of Plants (2023) z Edwardom S. Caseyjem. https://www.michaelmarder.org/
Lívia Nolasco-Rózsás je kuratorka in umetnostna zgodovinarka. Od leta 2006 v institucijah sodobne in intermedijske umetnosti, kar vključuje ustanove, kot so ZKM | Center for Art and Media Karlsruhe, Chronus Art Center (Šanghaj), Nam June Paik Art Center (Seul), Tallinna Kunstihoone in Ludwig Museum Budapest, kurira razstave na teme, kot so genealogija in družbeni vpliv planetarne komputacije ter elektronski nadzor in demokracija. Leta 2019 je začela kuratorsko raziskovanje »virtualnega stanja«, poleg tega pa je pobudnica in vodja mednarodnega skupnega projekta Beyond Matter v ZKM | Karlsruhe, ki združuje več institucij, med drugim Centre Pompidou (Pariz) in Univerza Aalto na Finskem.
Špela Petrič je slovenska novomedijska umetnica z naravoslovno izobrazbo. V svoji umetniški praksi združuje biomedijske prakse in performativnost, da bi vzpostavila nenavadne odnose med telesi, ki razkrivajo temelje naše (bio)tehnološke družbe in predlagajo alternative. Petrič je prejela več nagrad, med drugim nagrado White Aphroid za izjemen umetniški dosežek (Slovenija), nagrado Bioart and Design Award (Nizozemska) in priznanje Prix Ars Electronica (Avstrija). https://www.spelapetric.org/
Protektorama toxica je umetna identiteta, ki se je izkristalizirala leta 2011 in je korenina življenjske linije Protektoramae, črede WorldWideWitches. Delala je kot Smartphone Sangoma in Unholdenschar. Leta 2014 se je razvila v potujočo čarovnico (imenovano globalis), leta 2016 pa v Rare Earth Occultist (toxicae). Nenehno razvija svojo ritualno prakso. Raziskovala je vrhove gora, kamnite kroge in druge naravne lokacije brez mobilnega signala ter obiskovala kraje z napredno tehnologijo (na primer Times Square leta 2014 ali berlinsko Apple trgovino leta 2016). Protektoramine intervencije razkrivajo, da je naša najnaprednejša tehnologija prepletena s tistim, kar imenujemo arhaično ali narava, kljub naši iluziji o človeškem obvladovanju narave in okolja. https://www.instagram.com/protektorama/
JP Raether živi in dela v Berlinu. Študiral je na Universität der Künste Berlin, trenutno pa je profesor na magistrskem programu Žive oblike umetnosti na Akademie der Bildenden Künste v Nürnbergu. JP Raetherja in aLifveForms podpira štipendijski program 2020/2021 ustanove PACT Zollverein (Essen). http://www.johannespaulraether.net/
Simon Speiser je umetnik, ki ustvarja fiktivne koncepte, v katerih se narava povezuje s tehnologijo. Speiser je odraščal med Nemčijo, Ekvadorjem in Bolivijo. Njegove izkušnje z naravo v Južni Ameriki, zlasti na očetovi plantaži kakava v Esmeraldasu v Ekvadorju, so močno vplivale na njegovo prakso. Pozorno spremlja razvoj nastajajočih tehnologij, hkrati pa v medsebojni dialog postavlja različne medije in discipline, od pisanja, kiparstva, tkanja in grafike do video in VR instalacij, s čimer si prizadeva raziskati presečišče umetnosti in znanstvene fantastike.https://www.simonspeiser.de/
Subash Thebe Limbu je umetnik iz staroselske skupnosti Jakthung (Limbu) z območja, ki ga danes poznamo kot vzhodni Nepal. Ukvarja se z zvokom, filmom, glasbo, performansom, slikarstvom in podcasti. Subash je magistriral iz likovne umetnosti na Central Saint Martinsu (2016), diplomiral iz likovne umetnosti na univerzi Middlesex (2011) in opravil vmesni študij likovne umetnosti na Lalit Kala Campusu v Katmanduju. V njegovih delih, ki jih navdihujejo družbenopolitična vprašanja, upor in znanstvena/spektakulativna fikcija, se nenehno pojavljajo teme migracije, podnebnih sprememb in staroselstva ali futurizma Adivasi, kot ga imenuje. Subash živi v mestu Newa Nation (Katmandu) in Londonu. https://subashthebe.com/
Lea Vene in Lovro Japundžić sta neodvisna kuratorja iz Zagreba. Skupaj delata v Galeriji Močvara, nomadskem razstavno-performativnem projektu, ki deluje kot galerijski del nočnega kluba Močvara. V tem »butičnem« kuratorskem programu ju zanimajo site-specific instalacije, performansi in nove samostojne produkcije, ki združujejo igriv in pogosto konfrontacijski pristop do normativnih struktur. V zadnjem času se osredotočata predvsem na performativno umetnost in dela, ki pogosto predstavljajo provokacijo ali performativno situacijo ter preučujejo ustaljene definicije koreografije in dinamike med nastopajočim in občinstvom. Od leta 2019 raziskujeta subverzivni potencial igre vlog, pri čemer sodelujeta z umetniki, kot so Trakal, Ed Fornieles, Wojciech Kosma, Billy Bultheel in Brody Condon. S kolektivi, kot sta Young Boy Dancing Group in New Noveta, pa se raziskujeta jezo kot pozitivno in regenerativno orodje. Na delavnici v okviru tečaja R-Lab Kraljevega inštituta za umetnost v Stockholmu sta ustvarila plavajoči leksikon čudes in katastrof ter polega tega organizirala predstave z umetniki, kot so Jaana-Kristiina Alakoski, Sanna Helena Berger, Candela Capitán, Mina Tomić itd. https://www.instagram.com/mocvara_gallery/