Stagecraft

macLYON, Lyon, Francija
15. september 2021 – 02. januar 2022

Za Jasmino Cibic se vsak filmski projekt začne kot potopitev v arhive, v vse kar je zabeleženo, pa tudi tisto, kar je izpuščeno oz. manjka. Vse to razkriva odnos vseh oblik moči – države, vlade, političnih strank ali diplomacije – do umetnosti.

Z razstavo Stagecraft Jasmina Cibic predstavlja večletno razskovanje kulturnih političnih daril, ki jih razkriva v samostojni razstavi v macLYON. V središču postavitve je njen film The Gift / Darilo, v katerem se prepletajo številne ikonične in simbolno nabite stavbe, vključno s Sedežem francoske komunistične partije, v Parizu, Palačo narodov v Ženevi, Palačo kulture in znanosti v Varšavi in Spominskim domom bolgarske komunistične partije na Buzludži. Vsi ti so arhitekturna darila z bogato umetniško govorico in so bila podarjena v funkciji politične dramaturgije.

Na razstavi bo film the Gift prvič predstavljen v svoji polni, končni obliki.

Projekt je nadaljevanje raziskave mehke moči v politiki, teme, ki je bila že osnova njene razstave že Beneškem bienalu 2013.

Več informacij

Kolofon

Kurator: Matthieu Lelièvre

Bio

Jasmina Cibic (rojena 1979 v Ljubljani) je v Londonu delujoča umetnica na področjih performansa, instalacije in filma, ki posega po različnih dejavnostih, medijih in gledaliških taktikah, da bi redefinirala ali na novo premislila neko specifično ideološko formacijo in okvire (kot npr. umetnost in arhitekturo), ki jih ta uporablja. V svojem delu vzporeja konstrukcijo nacionalne kulture in njeno rabo za politične cilje ter pri tem obravnava brezčasnost psiholoških in mehkih mehanizmov moči, ki jih avtoritarne strukture uporabljajo pri svojem vračanju in ponovnem iznajdevanju.

Jasmina Cibic je predstavljala Slovenijo na 55. beneškem bienalu s projektom »Za naše gospodarstvo in kulturo«. V zadnjem času je imela samostojne razstave v CCA Glasgow, Phi Foundation Montreal, BALTIC Centre for Contemporary Art Gateshead, Kunstmuseen Krefeld, Aarhus 2017, Esker Foundation Calgary, Muzeju sodobne umetnosti Zagreb, Muzeju sodobne umetnosti Beograd, MGLC v Ljubljani in Muzeju Ludwig v Budimpešti ter skupinske razstave na Štajerski jeseni ‘19 v Gradcu, v MOMA v New Yorku, Monash University Museum of Art (MUMA) v Avstraliji, CCS BARD v ZDA, Umetnostnem muzeju Guangdong na Kitajskem, Muzeju Pera v Istanbulu, City Gallery Wellington, MSUM v Ljubljani, MNHA v Luksemburgu in na California College of the Arts. Filme Jasmine Cibic so predvajali v galeriji Whitechapel, CCA Montréal, na Puljskem filmskem festivalu, v HKW v Berlinu, v Louvru, na Les Rencontres internationales v Parizu, Dokfest Kassel in CPH:DOX (Mednarodnem festivalu dokumentarnega filma v Københavnu). Jasmina Cibic je bila nominirana za Jarman Award (2018) in je prejemnica MAC International Ulster Bank Prize ter nagrade Charlottenborg Fonden (2016). V bližnji prihodnosti pripravlja samostojne razstave v Muzeju sodobne umetnosti v Lyonu, Umetnostnem muzeju v Lodžu in Museum der Moderne v Salzburgu.

Nedavno monografijo Jasmine Cibic Spielraum sta izdala BALTIC in Distanz, monografijo NADA pa založba Kerber in Kunstmuseen Krefeld.

Jasmina Cibic