Saturation

KC Tobačna 001, Ljubljana
31. marec – 29. april 2016

Rezidenčni umetnik KC Tobačne 001 in Zavoda Projekt Atol Matthew Biederman se predstavlja z razstavo Saturation, ki jo tvorijo trije njegovi projekti. Prvi je Perspection, ki ga razvija skupaj s Pierceom Warneckejem. Projekt je odzivna avdio-vizualna instalacija, ki s pomočjo uporabe optičnih in zvočnih iluzij preizkuša zaznavne procese gledalca. Poleg Perspection bosta predstavljena še Biedermanova solo projekta R+G+B in Odštevanje barv.

Perspection se igra z našim zaznavanjem zvoka in vida z video projekcijami na več različno usmerjenih projekcijskih površin. Vsebina projekcij se odziva na način, da te začnejo tvoriti iluzijo enega samega zveznega zaslona.Raznotere iluzionistične tehnike so bile v zgodovini umetnosti uporabljene za to, da gledalcu prinesejo iluzijo sveta izven omejitev dejanske fizične lokacije. Z uporabo tehnologije za zvočno in vizualno premestitev gledalca tudi današnje računalniško generirane podobe in navidezna resničnost ponujajo nadgrajene, razširjene svetove. Perspection načela gradnje teh predstav sprevrača – predvajani zvok in vsebino projekcije aktivno prilagaja glede na zaznano pozicijo gledalca v dejanskem fizičnem prostoru, s tem pa ozavešča nezanesljive mehanizme naše percepcije. Instalacija raziskuje razmerja med zvokom in sliko skozi serijo generativnih avdio-video kompozicij, ki jih tvorijo tako sinhroni kot med seboj nepovezani vizualni in zvočni učinki. S prepletom optičnih in zvočnih iluzij se razmejitev med fizičnim in projekcijskim platnom giblje od jasnih do zabrisanih, s tem pa se predoča razmislek o naravi naših zaznavnih procesov.

Odštevanje barv (Subtracting Color) je video instalacija. Od bele barve se z vsakim nanosom drugačnega barvnega filtra odštejejo barve tako, da na koncu ostane le še črna. Proces se ponovi z novim kupčkom različnih barv, vse dokler ni izrabljena celotna zaloga barvnih filtrov.

R+G+B je cikličen prikaz trikromatskega sistema, ki opredeljuje svet naših digitalnih zaslonov. Sisteme za klasifikacijo barv uporabljamo že vse od Newtonovih in Goetherjevih poskusov začrtanja ter razlage razmerij med barvami. V digitalnih okvirih so barve prvič označene s kvantificiranimi številčnimi vrednostmi namesto z deskriptivnimi imeni. Delo postavlja vprašanja o posameznikovi zaznavi in lingvistični reprezentaciji barv – kdaj rdeča postane oranžna in kdaj oranžna rumena? Kdaj pa se rumena prevesi v zeleno?

Kolofon

Matthew Biederman & Pierce Warnecke: Saturation, 2016

Umetnika: Matthew Biederman & Pierce Warnecke
Produkcija: Muzej in galerije mesta Ljubljane
Koprodukcija: Zavod Projekt Atol (zanj Uroš Veber)
Kustosinja in besedilo: Alenka Trebušak
Zahvale: Aksioma, Tina Dolinšek & ekipa Ljudmile, Tanya Das Neves, Marko Peljhan, Eva, Marko & celoten Poligon.

Rezidenco in razstavo so omogočili: Mestna občina Ljubljana, oddelek za kulturo. Program Zavoda Projekta Atol nastajajo ob podpori Ministrstva za kulturo in Mestne občine Ljubljana.

Projekt Perspection so podprli: Canadian Arts Council, ARCADI, Centre National de Cinéma, Région Rhône-Alpes, Le Cube, Crossed Lab, Bandits-Mages / EMARE Canada & Creative Europe programme of the EU.

Bios

Matthew Biederman je v Kanadi živeč ameriški umetnik, katerega interesi prečijo več medijev in miljejev, sistemov in skupnosti. Ustvarja performanse, video dela in instalacije, ki uporabljajo svetlobo, prostor in zvok ter se dotikajo značilnosti naše zaznave, kot je posredovana prek digitalnih tehnologij. Z Markom Peljhanom je glavni avtor Arctic Perspective Initiative, ki se posveča povezovanju tradicionalnih znanj in novih tehnologij z namenom vzpostavitve večje avtonomnosti cirkumpolarnih območij. Svoja dela je predstavljal na Lyon Bienniale, Istanbul Design Bienniale, The Tokyo Museum of Photography, ELEKTRA, Ars Electronica, CTM, Montreal Bienniale in mnogih drugih. Pierce Warnecke je ameriški zvočni in video umetnik, ki je dolgo živel v Franciji, nato v Berlinu in od nedavnega v Španiji. Sodeloval je s Frankom Bretschneiderjem (vizualije za njegovo delo “Sinn+Form” za založbo raster-noton). Je so-kustos festivala in založbe Emitter Micro. Svoja dela je predstavljal na KW Institut, LEAP, Harvestworks, Luggage Store Gallery, Berklee, CalArts, pa tudi na festivalih kot so Bienale Zero1, MADEiRADiG, Transmediale, Bozart/BEAF, Boston Cyberarts, Visionsonic, Pixelache, Vidéoformes, SXSW Interactive, CMT in drugi. Njegova glasba je izšla pri založbah Khalija, Staaltape, Gaffer, Attenuation Circuit in Grünrekorder.

 

Matthew Biederman

Pierce Warnecke je ameriški zvočni in video umetnik, ki je dolgo živel v Franciji, nato v Berlinu in od nedavnega v Španiji. Sodeloval je s Frankom Bretschneiderjem (vizualije za njegovo delo “Sinn+Form” za založbo raster-noton). Je so-kustos festivala in založbe Emitter Micro. Svoja dela je predstavljal na KW Institut, LEAP, Harvestworks, Luggage Store Gallery, Berklee, CalArts, pa tudi na festivalih kot so Bienale Zero1, MADEiRADiG, Transmediale, Bozart/BEAF, Boston Cyberarts, Visionsonic, Pixelache, Vidéoformes, SXSW Interactive, CMT in drugi. Njegova glasba je izšla pri založbah Khalija, Staaltape, Gaffer, Attenuation Circuit in Grünrekorder.

Pierce Warnecke