Prilagajanje

Povšetova ulica 10, Ljubljana
30. november – 30. december 2023

Skupinska razstava v sklopu platforme Plaza Protokol.

Nismo prepričani, če že obstajajo, vendar vemo, da jih moramo zgraditi.

Umetni objekti, zvezani s svojimi okolicami v nitkasti infrastrukturi. V prostore se širijo z entropijo svojih materialov, s topologijo svojih mest, z rastjem, s spreminjajočimi se vremenskimi vzorci in drugimi tovrstnimi spremenljivkami. Objekti, ki jih spremembe v atmosferi silijo, da se prilagajajo. Nekaj, kar se je primorano prilagajati, da bi še lahko obstajalo, ujeto v razmerju, v katerem se vse že premešča. Vsaka možnost za vdor kompromitira objekt in razlike v koncentracijah teh možnosti povzročajo neenakomernosti v gostotah njihovih razporeditev. Teritoriji izgubijo še zadnje privide domačinskosti. Gost in gostitelj se izenačita in postaneta izmenljiva, njunih form se polasti njun ekstrakt, ki ju reducira in adaptira. Ta redukcija-adaptacija ni segregacija, temveč koncentracija širjenja ekstrahiranega detajla skozi vso atmosfero. Brutalne zahteve prilagajajo oblike objektov. Tu je adaptacija ekonomija interesov, forma, zgrajena iz potrebe po preživetju. Razmerja med telesi in okoljem se manifestirajo na površinah – delci v vmesnostih. Forme odstopajo od stroge prostorske skladnosti in utelesijo niansirano prepletanje. Prilagajanje je neomejen proces, zgoščen ples sil, kjer se forme preoblikujejo in na novo konfigurirajo glede na spreminjajoče se pogoje. Ne gre za pasivno predajo, temveč za aktivno soočanje z okoljem, za pogajanje, kjer so razmejitve vsakokrat preverjene in transformirane. Negativen prostor, ki absorbira in je sam absorbiran v okolje. Reaktorji. In herezije specializacij. Sklenjena mnogoterost se fragmentira.

Otvoritveni program, četrtek, 30.11.2023

➤14:00 in 15:00 @ Povšetova, Ljubljana / Vodena ogleda razstave z umetniki na lokaciji (potrebna je prijava!!)
➤18:00 @ Kavarna Rafinerija, Cukrarna / Otvoritveni dogodek z druženjem ob izidu tematske številke in deseti obletnici revije Šum

Obisk razstave je mogoče le na določene datume in zaheva prijavo na rea@projekt-atol.si !

Urnik razstave*

3.12. ob 13.00 / ned
8.12. ob 14.00 / pet
10.12. ob 13.00 / ned
15.12. ob 14.00 / pet
17.12. ob 13.00 / ned
22.12. ob 13.00 in 14.00 / pet
23. 12.  ODPOVEDANO

Kolofon

Plaza Protokol: Prilagajanje, 2023

Kuratorja: Neja Zorzut in Andrej Škufca

Sodelujoči umetniki: Živa Božičnik Rebec, Samra Buljić, Jon Derganc, Maša Knapič, Ištvan Išt Huzjan, Ema Maznik Antić in Maks Bricelj, Andrej Škufca, Slavko Tihec, Neja Zorzut, Lara Žagar

Strokovna podpora: Tjaša Pogačar
Produkcija: Zavod Projekt Atol (Rea Vogrinčič in Uroš Veber)
Film: Blaž Murn in Maja Prelog
Oblikovanje: Jaka Neon
Spletna stran: Marko Damiš
Zahvala: Javni stanovanjski sklad Mestne občine Ljubljana, Moderna galerija, Muzej in galerije mesta Ljubljana

Razstavni projekt nastaja v sklopu platforme Plaza Protokol, ki jo kurira Tjaša Pogačar ter producira Zavod Projekt Atol v sodelovanju z revijo Šum in s podporo Ministrstva za kulturo ter Oddelka za kulturo Mestne občine Ljubljana.

Bios

Praksa Žive Božičnik Rebec je spekulativna in objektno naravnana ter raziskovalna v materialih in njihovih vsebinskih himerah in predelavah. Zanimajo jo projekti, ki so na nek način povezani z zunanjostjo v razmerju odprtosti in konca v relaciji do ekoloških in okoljskih tujosti ter njihovega tehnološkega razvoja. Njena dela so bila razstavljena doma in v tujini na prizoriščih in dogodkih, kot so projektni prostor Aksioma, Maska-Nova pošta, 34. ljubljanski grafični bienale Iskra Delta v Mednarodnem grafičnem likovnem centru, Muzej sodobne umetnosti Metelkova, Trienale sodobne umetnosti. v Muzeju moderne umetnosti, galeriji Škuc, galeriji Simulaker, gradu Cmurek in Fashion/Art Toronto, Kanada.

Živa Božičnik Rebec

Samra Buljić (1999) je študentka dodiplomskega študija slikarstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. V svojem umetniškem ustvarjanju se izraža skozi različne medije, kot so slika, risba in digitalna grafika. Zanima jo kompleksnost vidne strukture in možnost razvoja nedoločljive ali nediferencirane podobe, ki vsebinsko izhaja iz body horrorja in različnih abstraktnih entitet. Sodelovala je na skupinski razstavi Appointment 4.0 (2019) in Appointment 7.0 (2023) v DobriVagi ter skupinski razstavi Terminal Drift v MoTA LABu (2022).


Jon Derganc živi in dela v Ljubljani. Leta 2011 je diplomiral na ALUO v Ljubljani, leta 2014 pa je dokončal magistrski študij v Kalkuti v Indiji. Ustvarja predvsem z medijem fotografije; na film in v digitalni obliki. S svojimi deli raziskuje meje zmožnosti fotografije, da objektivno predstavlja svet in da fotografsko reprezentacijo preoblikuje v novo – fotografsko – stvarnost.


Maša Knapič je zaključila dodiplomski študij slikarstva na ljubljanski Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje, kjer trenutno zaključuje magistrski študij. Samostojno se je predstavila z razstavo Sharpening…please steady your device v DobriVagi (2021) ter v sklopu projekta Neznano področje: ft. props v galeriji Alkatraz (2022). Sodelovala je tudi na več skupinskih razstavah v Sloveniji in tujini: Galerja Gallery (2022), Galerija Banke Slovenije (2020), Layerjeva hiša (2018), Galerija Zala (2021) in v Galeriji Knifer (Osijek, 2022).


Ištvan Išt Huzjan je diplomiral na Akademiji lepih umetnosti v Benetkah. 2009 je končal dvoletni rezidenčni program na Rijksakademie van beeldende kunsten v Amsterdamu na Nizemskem. Med leti 2010 in 2023 je končal več drugih rezidenčnih programov med katerimi sta bila tudi National Art Studio in Changdong v Seoulu v Koreji in stanovanje Ministrstva za Kulturo RS v New Yorku, ZDA. Leta 2014 je bil prejemnik Fernand Baudin prijs nagrade v Belgiji za najlepšo knjigo umetnika tistega leta in leta 2015 je bil prejemnik Velike nagrade 31. Grafičnega bienala – Nad Tabo/Ti v Ljubljani. Njegove pomembnejše recentne samostojne razstave so; Ein Gedicht zwischen uns, Camera Austria, Graz, Austria in pregledna razstava MERE v Mestni galeriji Ljubljana. Njegovi pomembnejši recentni skupinski razstavi sta: “Bigger Than Myself. Heroic Voices from exYugoslavia.”, MAXXI, Rome, IT in “Inaspettatamente”, Frederic de Golschmidt collection / Cloud Seven, Brussels, BE. Od leta 2012 skupaj s Thibautom Espiaujem in Gregoirjem Mottom v Bruslju vodi razstavišče Coffre Fort.

Ištvan Išt Huzjan

Ema Maznik Antić (1998) je diplomirala iz slikarstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani (2021), kjer na slikarstvu nadaljuje magistrski študij. Je prejemnica Prešernove nagrade UL ALUO. Z Maksom Bricljem se je predstavila na razstavi Hi-Res Prints for Burial T-shirts v Aksiomi (2023), na samostojni razstavi Lost Cargo v DobriVagi (2022), na skupinskih razstavah Plaza Protocol – Deposit v Mali galeriji Banke Slovenije (2022), Terminal Drift v MoTA LAB (2022) in s04e03 (2021) v okviru študentske pop-up galerije 7:069 v galeriji Alkatraz ter na razstavi študentov ALUO Ni belega platna (2020) v Mali galeriji Banke Slovenije.

Ema Maznik Antić

Andrej Škufca deluje primarno na področju vizualnih umetnosti. Za njegova dela, ki so zasnovana kot prostorsko specifične, v zadnjem času docela kiparske instalacije, pa so značilni fikcija, tehnološko oblikovanje, postopki industrijske proizvodnje in sintetični materiali. V instalacijah ne združuje le tehnoloških in fikcijskih elementov, ampak oblikuje tudi imerzivna in na videz animirana okolja, v katerih človeški agenti nimajo več osrednje vloge. S samostojnimi razstavami se je predstavljal v Aksiomi, DUM, Mednarodnem grafičnem likovnem centru v Ljubljani, razstavljal pa je tudi v Galeriji Miroslav Kraljević in Močvari v Zagrebu, Karlin Studios, Futuri v Pragi. Njegova dela so bila predstavljena tudi na večjih mednarodnih skupinskih razstavah v uglednih institucijah doma in v tujini kot so na primer Narodni muzej umetnosti 21. stoletja MAXXI v Rimu, Ludwig Muzeum v Budimpešti, Muzej sodobne umetnosti Metelkova in Moderna galerija v Ljubljani, Umetnostna galerija v Mariboru, nenazadnje pa tudi na 34. grafičnem bienalu v Ljubljani (MGLC, 2021).


Slavko Tihec (1928 – 1993) je eden najpomembnejših domačih povojnih kiparjev ter avtor številnih javnih spomenikov na primer Spomenik na Osankarici, 1960, Spomenik NOB v Mariboru, 1975 in Spomenik Ivanu Cankarju v Ljubljani, 1982. Živel in ustvarjal je v Mariboru in Ljubljani. Sodeloval je na številnih razstavah doma in v tujini, zastopal je jugoslovansko kiparstvo na Beneškem bienalu leta 1966 in 1980. Za svoje delo je prejel vrsto priznanj in nagrad, nagrado Prešernovega sklada leta 1967, Jakopičevo nagrado 1973 in 1983 in največje priznanje na področju umetnosti Prešernovo nagrado leta 1983.


Umetniška praksa Neje Zorzut se giblje v smernicah ekologije, hiperobjektnih entitet, ter hiperokultacij, kjer gradi atmosferske infrastrukture v kapitalocenskem okolju. Zabeležuje liminalna premeščanja brez-telesnih objektnosti ekonocena oz. materialne objektnosti, kot odziv na akomodacijo s katero izginja meja med objektom in telesom. Samostojno je razstavljala v galeriji Equrna, v Muzeju sodobne umetnosti Metelkova in v sodelovanju z zavodom Maska na Novi Pošti. Sodelovala je na 34. Grafičnem Bienalu in na skupinski razstavi v HDLU Zagreb, v Kunsthalle Bratislava in v Leipzigu. Prejela je ALUO Prešernovo nagrado in Jakopičevo priznanje za mladega avtorja.

Neja Zorzut

Lara Žagar (1993) vizualna umetnica, ki živi in dela v Ljubljani. Diplomirala je na Naravoslovnotehniški fakulteti – Oddelek za oblikovanje oblačil (2018) in obiskuje magistrski študij na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani (2021-) – Oddelek za video in nove medije. Ustvarja dolgoročne projekte, v katerih raziskuje vizualno izkušnjo okolja in svoj odnos do njega. Zanimajo jo različni pristopi k novomedijski umetnosti, pri čemer združuje instalacijo, video, fotografijo, svetlobo in zvok.

Lara Žagar

Maks Bricelj (1991) je leta 2016 diplomiral iz slikarstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani, kjer je leta 2021 zaključil magistrski študij kiparstva. Z Emo Maznik Antić se je predstavil na razstavi Hi-Res Prints for Burial T-shirts v Aksiomi (2023), na samostojnih razstavah Gel Chambers v R Space (2022) ter V stanju neustreznega delovanja v Kinu Šiška (2019), in skupinskih razstavah Plaza Protocol – Deposit v Mali galeriji Banke Slovenije (2022), Terminal Drift v MoTA LAB (2022), Open Call v galeriji Škuc (2017), Community Kit v Projektnem prostoru MAO (2017) ter drugje.


Plaza Protocol je vzniknila iz opuščene gradbene jame podzemnega nakupovalnega centra na obrobju Ljubljane. Od leta 2020 se Plaza povezuje z umetniki, oblikovalci, arhitekti, pisci in drugimi akterji, da bi skupaj razmišljali o pospešenih ekonomskih in ekoloških procesih, ki oblikujejo našo planetarno “nakupovalno ruševino” in zimaginirali (imaginirati + inženirati) nove zgodbe in protokole za svet, ki pride po njej. Plaza raste z odpiranjem novih portalov-območij. Vsako območje je rezultat novega zavezništva/sodelovanja.

Plaza Protokol