Od rojstva do bita: Generativna življenjska narativa
Kültür Park İzmir
23. januar – 11. marec 2024
Interaktivna instalacija
V instalaciji “Od rojstva do bita: Generativna življenjska narativa” se obiskovalci s pomočjo tehnologije, ki se prepleta s človeškimi izkušnjami, podajo v raziskovanje življenjskih obdobij. Delo obravnava teme kolektivnega spomina, dinamike osebnih in skupnih pripovedi ter zapletenega odnosa med zasebnostjo, socialnimi omrežji oz. družbenimi mediji in razvijajočo se digitalno krajino.
V osmih interaktivnih vozliščih je predstavljena raznolika paleta osebnih, neobdelanih pripovedi iz družbenih medijev, ki prikazujejo človeško življenja v razponu od rojstva do smrti. Te pripovedi zajemajo vse od običajnih trenutkov do pomembnih mejnikov in nepredvidenih izzivov. Vizualno potovanje spremljajo zvok, ki gledalce spodbuja k razmisleku o lastnih življenjskih zgodbah.
Postavitev s pomočjo monitorjev in spletnih kamer ustvarja okolje, v katerem že sama prisotnost obiskovalcev sproži interakcijo. Videz videoposnetkov se spreminja v realnem času in odraža čustvene odzive občinstva. Instalacija se v svojem bistvu razvija s subtilno izmenjavo čustvenih podatkov med gledalci in algoritmom. Ta dinamična izmenjava podatkov ustvarja edinstveno izkušnjo za vsakega uporabnika in kolektivni digitalni spomin, ki odraža našo skupno človeško izkušnjo.
Ko se gledalci premikajo skozi instalacijo, njihovi skupni čustveni odzivi oblikujejo razvijajočo se pripoved. Ta pot, ki jo zaznamujeta individualna introspekcija in globalna zavest, spremeni umetniško delo v živo, participativno entiteto. Instalacija postane življenjska pokrajina, ki se razvija skupaj z občinstvom in odraža fluidno naravo našega obstoja v digitalni dobi.
Kolofon
Projekt je bil prvič predstavljen za Mediteranskem bienalu v Izmirju: V sodelovanju s Centrom sodobne umetnosti K2 je Metroplitanska občina Izmir organizirala bienale Looking at the Same Water (Pogled na isto vodo).
Pri izvedbi projekta so sodelovali Mario Dobaj, Dilay Öğmen in Vita Tušek
Koproducenta: Zavod 127 in Zavod Projekt Atol.
Bios
Dalea Kovačec (1993, Ptuj) v svoji umetniški praksi skozi različne medije raziskuje človeško zaznavanje. Osredotoča se na odnose med spominom in medijem v različnih družbenih kontekstih. Diplomirala je na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani, kjer je tudi nadaljevala magistrski študij. V sklopu študijske izmenjave je obiskovala Akademijo v Varšavi (2014/15), leta 2018 je prejela nagrado Univerze v Ljubljani ALUO, leta 2021 pa je bila nominirana za nagrado skupine OHO. Od leta 2022 je samozaposlena v kulturi. Leta 2023 se je udeležila dveh rezidenčnih programov v tujini in sicer v Izmirju v sklopu mediteranskega bienala Looking at the Same Water in mednarodne umetniške rezidence v Užicah v sklopu festivala Videopark’23: Identity Paradox. Predstavila se je z več samostojnimi razstavami in sodelovala na več kot 30 skupinskih razstavah v Avstriji, Belgiji, Madžarski, Nemčiji, Poljski, Turčiji in Sloveniji.
Dalea KovačecMarko Damiš (1992, Maribor) deluje na presečišču ustvarjalnih tehnologij, trga in umetnosti. Na umetniškem področju se osredotoča na razmerja med tehnologijo in njenimi uporabniki, umetno inteligenco in generativno/participatorno pripovedovanje ter na vpliv naprav na človekovo percepcijo in identiteto. Deluje na področju intermedijskih umetnosti, za kar je bil nagrajen z eno letno rezidenco S+T+ARTS 2022 (Science, Technology & the ARTS) in povabljen na rezidenco Looking at the Same Water, mediteranskega bienala v Izmirju (Turčija) leta 2023. Z bogatimi izkušnjami na področju strateškega komuniciranja, oblikovanja in razvoja, kot ustvarjalec in podjetnik sodeluje z organizacijami iz različnih sektorjev pri oblikovanju poslovnih in komunikacijskih procesov, grafičnih vmesnikov, poslovnih identitet in blagovnih znamk, knjig, razstav, spletnih mest in aplikacij za kar je bil nagrajen z dvema priznanjema za Odlično slovensko oblikovanje fundacije Brumen.
Marko Damiš