Kodirana utopija

Moderna galerija, Ljubljana
29. marec – 19. junij 2011

KODIRANA UTOPIJA: OD MAKROLABA DO INICIATIVE ZA ARKTIČNO PERSPEKTIVO

Projekt Makrolab (1994 – 2007) bo tokrat prvič celostno predstavljen v muzejskem okviru. Predstavitev bo obsegala strukturo Makrolaba, dokumentacijo njegove geneze in desetletnega delovanja od nastanka prek prve materializacije na documenti X v Kasslu do prehoda v projekta Interpolar Transnational Art Science Constellation ter Iniciativa za arktično perspektivo (IAP).

Projekt Makrolab velja za enega najpomembnejših projektov, ki so nastali v slovenskem kontekstu v zadnjih dveh desetletjih. Ta predstavitev ga bo približala tudi širši javnosti, saj je bil projekt mednarodno dosti bolj prisoten kot v Sloveniji. Zadnja faza tega procesa bi bila postavitev delujoče arhitekture Makrolaba v Sloveniji kot umetniškega dela in laboratorijskega pripomočka za študij umetnosti, taktičnih medijev, ekologije, radijskih komunikacij in fizike atmosfere.

Razstava bo vključevala tudi predstavitev umetniških del in arhivov projekta Iniciativa za arktično perspektivo, ki je bil premierno predstavljen v okviru Evropske prestolnice kulture Ruhr 2010 v Dortmundu. IAP je mednarodna neprofitna iniciativa posameznikov in organizacij, ki želi opozoriti javnost na globalni kulturni in ekološki pomen obtečajnih področij ter tam vzpostaviti odprte sisteme ustvarjalnih, komunikacijskih in distribucijskih infrastruktur. Eden glavnih ciljev Iniciative je ustvarjanje pogojev, ki bodo arktičnim ljudstvom omogočili, da z odprtimi tehnologijami ter sistemi ustvarjanja, učenja in usposabljanja enakopravno in trajnostno sodelujejo v pridobivanju in izmenjavi informacij o okolju in spremembah v njem, ki so posledice globalnih podnebnih sprememb.

 

DOGODKI OB RAZSTAVI

Javno vodstvo po razstavi, v sredo, 30. 3., 2011, ob 18. uri, ki ga je imel Marko Peljhan s sodelavci.
Predavanje: Dr. Zalika Črepinšek: Bo imela pravljica na Arktiki srečen konec?, v torek, 7. junija, ob 18.00, avditorij Moderne galerije

 

Kolofon

Marko Peljhan & Matthew Biederman: Kodirana utopija, 2011

Produkcija: Moderna Galerija v sodelovanju z Zavodom Projekt Atol.

Projekt sta podprla Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije in Mestna občina Ljubljana.

 

Bios

Marko Peljhan (1969) je leta 1994 ustanovil umetniško organizacijo Projekt Atol in bil leto pozneje eden od soustanoviteljev ljubljanskega laboratorija za nove medije Ljudmila. Enega svojih najbolj znanih projektov, Makrolab, je prvič predstavil na Dokumenti leta 1997 ter leta 2003 tudi na petdesetem Bienalu v Benetkah. Peljhanovo delo je bilo v zadnjih 25 letih predstavljeno in nagrajeno na številnih bienalih in festivalih, na razstavah ISEA in Ars Electronica ter v muzejih, kot so P.S.1 MoMA, New Museum of Contemporary Art, ICC NTT Tokyo, YCAM Yamaguchi, Van Abbemuseum Eindhoven, Asia Culture Centre Gwangju in Garage v Moskvi. Med drugim je leta 2001 prejel nagrado Prix Ars Electronica zlata nika za projekt polar, ki ga soustvarja z nemškim umetnikom Carstenom Nicolaijem. Z ameriško-kanadskim umetnikom Matthewom Biedermanom od leta 2008 vodita Iniciatitvo za arktično perspektivo (Arctic Perspective Initiative), ki se posveča globalnemu pomenu arktične geopolitične, naravne in kulturne sfere in je bila predstavljena na pregledni razstavi Kodirana utopija v Moderni galeriji leta 2011. Peljhanovo delo je posvečeno tudi raziskavam in pedagogiki na stiku med umetnostjo, tehnologijo in mediji na kalifornijski univerzi UC Santa Barbara, kjer ima naziv rednega profesorja. V Sloveniji je bil med pobudniki za ustanovitev Centra odličnosti Vesolje, znanost in tehnologije in začel leta 1998 aktivno delovati v vesoljskih in aeronavtičnih raziskavah in kulturalizaciji. V radijskem spektru je znan kot S54MX.

Marko Peljhan

Matthew Biederman je v Kanadi živeč ameriški umetnik, katerega interesi prečijo več medijev in miljejev, sistemov in skupnosti. Ustvarja performanse, video dela in instalacije, ki uporabljajo svetlobo, prostor in zvok ter se dotikajo značilnosti naše zaznave, kot je posredovana prek digitalnih tehnologij. Z Markom Peljhanom je glavni avtor Arctic Perspective Initiative, ki se posveča povezovanju tradicionalnih znanj in novih tehnologij z namenom vzpostavitve večje avtonomnosti cirkumpolarnih območij. Svoja dela je predstavljal na Lyon Bienniale, Istanbul Design Bienniale, The Tokyo Museum of Photography, ELEKTRA, Ars Electronica, CTM, Montreal Bienniale in mnogih drugih. Pierce Warnecke je ameriški zvočni in video umetnik, ki je dolgo živel v Franciji, nato v Berlinu in od nedavnega v Španiji. Sodeloval je s Frankom Bretschneiderjem (vizualije za njegovo delo “Sinn+Form” za založbo raster-noton). Je so-kustos festivala in založbe Emitter Micro. Svoja dela je predstavljal na KW Institut, LEAP, Harvestworks, Luggage Store Gallery, Berklee, CalArts, pa tudi na festivalih kot so Bienale Zero1, MADEiRADiG, Transmediale, Bozart/BEAF, Boston Cyberarts, Visionsonic, Pixelache, Vidéoformes, SXSW Interactive, CMT in drugi. Njegova glasba je izšla pri založbah Khalija, Staaltape, Gaffer, Attenuation Circuit in Grünrekorder.

 

Matthew Biederman