Knjižnica padlih solz

Digital Resonance @ Gwangju Media Art Platform G.MAP
30. marec – 29. junij 2022

Kako nikoli ne jočemo sami je serija del Saše Spačal, ki želi opremiti človeštvo za preživetje na poškodovanem večvrstnem planetu nenehnih kriz, konfliktov in negotovost.

Knjižnica padlih solz (The Library of Fallen Tears)  je solzna kapljica, napolnjena z vialami posušenih solznih mikrobiomov, ki visi nad bazenom vode. Delo uporablja hidrofeministično moč kovanja odnosov in umešča človeka v svet, prepleten z Drugimi, onkraj individualnega, osebnega, izoliranega obstoja. Delo želi pokazati, kako radikalna ranljivost prinaša povezave in kako Drugi nastajajo kot skupnosti, ko ostanemo s težavami in bolečinami medsebojno povezanega življenja. Čeprav so Drugi v instalaciji Knjižnica padlih solz mikrobni, merijo na razširjeno razumevanje Drugih kot vsega, kar nismo Mi – na vse vse nevidne, prezrte, zatirane, pozabljene, neupoštevane in zanemarjene ljudi in druge-kot-ljudi. Drugi v naših solzah torej niso mikrobni le na materialni ravni, temveč puščajo sledi tudi na čustveni ravni. Ko svoje sočutje razširimo onkraj ideje Nas in začutimo širšo ekološko žalost, lahko trpljenje Drugih postane razlog za naše padajoče solze.

Za Namido, deklico iz video zgodbe, je Knjižnica padlih solz način zbiranja in shranjevanja, prepoznavanja solz in spominjanja, uokvirjanja izkušnje. Po eni strani bazen vode obeležuje trenutek, ko jokajoča oseba dojame, da za solzami obstaja življenje. Po drugi strani voda zagotavlja možnost oživitve shranjenih liofiliziranih mikrobnih skupnosti solz. Bazen v instalacijo vnaša pojem minljivosti, ki potrjuje, da nič ni izolirano in da se bo vsaka konzervacija v nekem trenutku v [globokem] času podredila neizogibni transformaciji. Živite življenje onkraj solz.

Kolofon

Saša Spačal – Knjižnica padlih solz
Delo iz serije Kako nikoli ne jočemo sami

Izdelano za Digital Resonance, inavguralno razstavo Gwangju Media Art Platform (G.MAP)

Kuratorici: Seungah Lee, Jyeongyeon Kim
Pomočnici kuratoric: Malgeum Kim, Hyunjeoung Moon

Mikrobiolog: Dr. Mirjan Švagelj
Arhitekt: Blaž Šolar
Steklopihač: Zvonko Drobnič
Postavljanje: Kisoon Eom

Produkcija: Urban Art Lab Seoul in Projekt Atol

Bio

Saša Spačal je postmedijska umetnica, ki dela na presečišču raziskovanja živih sistemov, sodobne in zvočne umetnosti. Njeno umetniško raziskovanje se osredotoča na prepletenosti kontinuuma med kulturo in okoljem. Z razvojem tehnoloških vmesnikov in vzpostavljanjem odnosov z organskimi in mineralnimi akterji obravnava posthumano situacijo s poudarkom na biopolitikah in nekropolitikah sodobnega časa. Njena dela so bila predstavljena na številnih domačih in mednarodnih prizoriščih kot so National Art Museum of China (CHN), festival Ars Electronica (AT), Transmediale Festival (DE), Athens Digital Arts Festival (GR), Perm Museum of Contemporary Art (RUS), Onassis Cultural Center Athens (GR), Chronos Art Center (CHN), Museum of Contemporary Art Metelkova (SI). Za svoja dela je prejela tudi nagrade in nominacije, med njimi Ars Electronica Honorary Mention in nominacijo za New Technology Art Award.

Saša Spačal