Inside – Out
Galerija Kapelica, Ljubljana
10. september – 04. oktober 2013
Inside – Out je prostorski poseg, ki temelji na seriji vremensko odzivnih instalacij z naslovom Virtualne luknje in Virtualna ogledala, ki jih Tao G. Vrhovec Sambolec razvija od leta 2006.
Serija raziskuje odnos med vremenskimi pogoji in zgradbami v urbanem okolju. Razstavljeno delo je integracija treh predhodnih instalacij Virtualna luknja – dež (2006), Virtualna luknja – veter 1:1 (2011) in Virtualna luknja – sonce 1:1 (2011) v en sam poseg, ki ustvarja okolje, v katerem so zunanji dež, veter in sončna svetloba istočasno umetno ustvarjeni v notranjosti, kjer vzpostavljajo taktilno prisotnost vremena znotraj.
Prostorska intervencija skozi delo z vremenskimi pojavi, digitalnimi informacijami in otipljivimi materializacijami zunanjih elementov v zaprtem okolju spreminja najbolj temeljno človeško stanje naseljevanja notranjih prostorov.
Kolofon
Tao G. Vrhovec Sambolec: Inside – Out, 2013
prostorska postavitev/instalacije Virtual Hole – Rain (2006), Virtual Hole – Wind 1:1 (2011) & Virtual Hole – Sun 1:1 (2011)
Avtor: Tao G. Vrhovec Sambolec
Razvoj programske in elektronske opreme: Lex van den Broek, Lars Vaupel in Stefan Doepner (f18 Institute)
Razvoj programske opreme: Mr. Stock in Marije Baalman
Strokovno svetovanje: Floriaan Ganzevoort
Produkcija: Galerija Kapelica, Zavod Projekt Atol, Zavod SPLOH in Lonely Projects
Sponzorji: GAVITA Holland BV in Ocean Optics
Projekt so omogočili Ministrstvo za kulturo RS, Mestna občina Ljubljana, Amsterdams Fonds voor de Kunst AFK in Mondriaan Funds.
Zahvala: Siemens Slovenija, Hans Graafmans (Lightco Nederland BV), Roman Klouček (Papouch Store s.r.o. CSZ), Jože Dobravc in Christina Li.
Bio
Tao G. Vrhovec Sambolec (SI/NL) je umetnik in raziskovalec, ki se v svoji praksi osredotoča na zvok, nove medije, interakcijo v realnem času in na vprašanja sodobne mediacije v odnosu do občutka (telesne) prisotnosti. Njegovi nedavni projekti vsebujejo prostorske in zvočne instalacije, dogodke in intervencije, kjer (ne)posredovani zvočni dogodki delujejo kot osrednji element, ki afektivno vzbujajo človeško telesno prisotnost, hkrati pa oznanjajo fizično odsotnost telesa. Tovrstna izkustvena umetniška dela, ki obiskovalce nagovarjajo skozi zvok, taktilnost, kinetično gibanje in vibracije, so namenjena prevpraševanju čutne zaznave telesne prisotnost onkraj neposredne bližine in vidnosti, ter kako lahko iz teh re-artikulacij prisotnosti vzniknejo nove poetike.
Njegova dela so bila predstavljena v različnih mednarodnih muzejih, galerijah, projektnih prostorih in bienalih ter na festivalih sodobne umetnosti, med drugim v galeriji Kapelica – Ljubljana; galeriji Public Space With a Roof (PSWAR) – Amsterdam; Projektnem prostoru Aksioma – Ljubljana; Errant Sound Project Space, Berlin; festivalu Sonic Acts – Amsterdam; Festivalu Neposlušno – Ljubljana; festivalu Ars Electronica – Linz; Muzeju sodobne umetnosti Metelkova, + MSUM – Ljubljana; festivalu AV – Newcastle upon Tyne; Galeriji ŠKUC – Ljubljana; Državnem muzeju sodobne umetnosti – Solun; Muzeju umetnosti Gwangju – Gwangju, Južna Koreja; Raziskovalnem paviljonu – Benetke; Madrid Abierto – Madrid; Glasbenem tednu Gaudeamus – Amsterdam; Forum neuer Musik – Köln; CMMAS – Morelia, Mehika; Moon Life Concept Store, Šanghaj; MuseumsQuartier – Dunaj, Sound Gallery, Bergen.
Tao G. Vrhovec Sambolec