Brati Vita Acconcija
Španski borci, Zaloška 61, Ljubljana
27. – 28. december 2019
Brati Vita Acconcija temelji na posnetku avtorjevega pogleda med njegovim soočanjem z Acconcijevim besedilom Text. Izrisujoča sled avtorjevega pogleda preko Acconcijevega besedila in posnetek avtorjevega glasu delujeta kot zapis sledi kognitivne dejavnosti, ki pa se hkrati vmešava v operativno polje med projeciranim besedilom in gledalčinim pogledom ter njenim notranjim glasom. Delo se tako ponuja kot inštrument za odučitev pozabljenih pravil ponotranjene in kognitivne aktivnosti branja, ki jih Acconcijevo besedilo razkriva.
Projekt je del umetniško-raziskovalnega projekta Brati Branje. Brati branje je večletni projekt, ki skozi medij zvoka in novih tehnologij raziskuje časovne odnose in razlike med branjem in govorjenjem pisanega besedila. Poglablja se v izkušnjo branja kot vmesnika med notranjim mentalnim svetom in zunanjim svetom in se sprašuje, ali ni morda to, kar ju razmejuje, spremenljiva časovna in virtualna vrzel, ki je v nasprotju s trdno telesno-materialno mejo.
Kolofon
Tao G. Vrhovec Sambolec: Brati Vita Acconcija, 2019
programska oprema, video in zvok
Avtor: Tao G. Vrhovec Sambolec
Razvoj programske opreme: Darien Brito
Produkcija: Zavod Sploh & Zavod Projekt Atol
Razvoj projekta so omogočili: Creative Industries Fund NL/ Stimuleringsfonds Creatieve Industrie in Mondriaan Fund (Nizozemska). Mestna občina Ljubljana, Oddelek za kulturo in Ministrstvo za kulturo. Delovanje Projekta Atol podpira tudi Ministrstvo za javno pravo. Za tehnično podporo se zahvaljujemo KONS:: Platformi za sodobno raziskovalno umetnost, ki jo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj.
Bio
Tao G. Vrhovec Sambolec (SI/NL) je umetnik in raziskovalec, ki se v svoji praksi osredotoča na zvok, nove medije, interakcijo v realnem času in na vprašanja sodobne mediacije v odnosu do občutka (telesne) prisotnosti. Njegovi nedavni projekti vsebujejo prostorske in zvočne instalacije, dogodke in intervencije, kjer (ne)posredovani zvočni dogodki delujejo kot osrednji element, ki afektivno vzbujajo človeško telesno prisotnost, hkrati pa oznanjajo fizično odsotnost telesa. Tovrstna izkustvena umetniška dela, ki obiskovalce nagovarjajo skozi zvok, taktilnost, kinetično gibanje in vibracije, so namenjena prevpraševanju čutne zaznave telesne prisotnost onkraj neposredne bližine in vidnosti, ter kako lahko iz teh re-artikulacij prisotnosti vzniknejo nove poetike.
Njegova dela so bila predstavljena v različnih mednarodnih muzejih, galerijah, projektnih prostorih in bienalih ter na festivalih sodobne umetnosti, med drugim v galeriji Kapelica – Ljubljana; galeriji Public Space With a Roof (PSWAR) – Amsterdam; Projektnem prostoru Aksioma – Ljubljana; Errant Sound Project Space, Berlin; festivalu Sonic Acts – Amsterdam; Festivalu Neposlušno – Ljubljana; festivalu Ars Electronica – Linz; Muzeju sodobne umetnosti Metelkova, + MSUM – Ljubljana; festivalu AV – Newcastle upon Tyne; Galeriji ŠKUC – Ljubljana; Državnem muzeju sodobne umetnosti – Solun; Muzeju umetnosti Gwangju – Gwangju, Južna Koreja; Raziskovalnem paviljonu – Benetke; Madrid Abierto – Madrid; Glasbenem tednu Gaudeamus – Amsterdam; Forum neuer Musik – Köln; CMMAS – Morelia, Mehika; Moon Life Concept Store, Šanghaj; MuseumsQuartier – Dunaj, Sound Gallery, Bergen.
Tao G. Vrhovec Sambolec