aqua_forensic

Muzej sodobne umetnosti, Beograd, Srbija
21. junij – 20. september 2021

Postavitev gostuje v sklopu skupinske razstave OVERVIEW EFFECT
(Kuratorja: Blanca de la Torre in Zoran Erić)

Projekt podrobneje obravnava našim očem nevidno, a vseprisotnejšo onesnaževanje svetovnih voda z nevidni kemični onesnaževalci (kot so težke kovine, olja, antibiotiki, ostanki fitofarmacevtskih sredstev), in odpira razpravo o naši solidarnosti in empatiji z (pod)vodnimi habitati in njih prebivalci onkraj človeške zaznave.

Projekt aqua_forensic odpira vprašanja o t.i. aquaformingu v času antropocena in diskusijah o t.i. terraformingu, človeškemu odtisu na vodah. Predvsem pa postavlja ključno vprašanje: kako oceani čutijo naše delovanje?

aqua_forensic razkriva nevidna antropogena kemična onesnaževala, ki so ostanki industrijske proizvodnje in človeške potrošnje  –  “vodne “pošasti”. V “iskanju fantoma” projekt spaja principe umetnosti in znanosti (t.i. citizen science), in razpira razmislek o solidarnosti in empatiji z vodami izven človeške percepcije.

Farmacevtska industrija, tako kot običajna gospodinjstva, v veliki meri onesnažuje vode z ostanki vsakdanje človeške potrošnje, ki ustvarja tako imenovane „vodne pošasti”. To v praksi pomeni, da se zdravila in različne droge, ki jih ljudje odplaknemo v svoje lijake, prenesejo v reke in morja, kjer močno vplivajo na različne mikroorganizme (tako živalske kot rastlinske) in s tem brutalno spreminja svoj naravni habitat.V procesu raziskave proučujeta naš vpliv na okolje in posledično tudi spreminjanje vodni habitatov; ti predstavljajo resnično kompleksen ekosistem, pokrivajo več kot 70% površine našega planeta in proizvedejo več kot 80% atmosferskega kisika, kljub temu pa je njihovo delovanje še vedno skrivnostno in slabo raziskano. Naj gre za divje oceane, prostrana jezera ali za mirne rečne habitate, kemično onesnaževanje povsod spreminja ravnovesje vodnega ekosistema.

POSTAVITVE
Creatures in a series of tubes on Mozila Hubs, online exhibition, Onassis Cultural Centre / EMAP, 26. november – 20. december 2020
STARTS Prize ’20,  Speculating on the Future through Art and Science, BOZAR, Brussels, BE, 25. september – 25. oktober 2020
Touch me,  Living Beings and their Dangerous Liasons / EMAP, Kontejner, Zagreb, HR, 18. september – 3. oktober 2020
Festival Ars Electronica: In Kepler’s Gardens, online, AT, 9. – 13. september 2020
Vida Futura (Future Life), LABoral Centro de Arte, curator: Karin Ohlenschläger, 3. september – 12. december 2020
Živi objekt. Mestna galerija, Ljubljana, 2. september – 1. november 2020
Oceans 4.0, FACT, Liverpool, UK, 11. – 27. oktober 2019
osmo/za, Ljubljana, 10. oktober 2019
Gogbot Festival, Enschnede, NL, 5. – 8. september 2019
WRO Biennale, Wroclaw, PL, 15. maj – 28. julij 2019
Mirage Festival 7e édition – Turbulences, Lyon, FR, 3. – 7. april 2019
Švicarija, Ljubljana, 28. februar 2019
A World Without Us, Impakt, Utrecht, NL, 23. november – 30. december 2018
ERROR – The Art of Imperfection exhibition by Ars Electronica Export, Drive, Berlin, DE, 17. november 2018 – 3. marec 2019
Mending the Fabric of the World, Bandits-Mages, Bourges, FR, 15. november – 2. december 2018
Festival Ars Electronica: Error – The Art of Imperfection, Linz, AT, 6. – 10. september 2018

Kolofon

Robertina Šebjanič in Gjino Šutić: aqua_forensic, 2018

Produkcija projekta:
Ars Electronica (v sklopu projekta EMAP/EMARE), Zavod Projekt Atol, UR Institute (HR) in Zavod Sektor.
Posebna zahvala: Miha Godec, Martina Brković, Antonia Merčep, Lovro Martinović, Veronika Liebl, Jessica Galirow, Uroš Veber, Annick Bureaud, naravni rezervat Lokrum, ekipa Eleonore, UR Institute, Zavod Sektor in Slavko Glamočanin.

S podporo Ministrstva za kulturo Republike Slovenije, Mestne občine Ljubljana – Oddelka za kulturo in Ministrstva za kulturo Republike Hrvaške ter programa Evropske Unije Ustvarjalna Evropa.

Bios

Robertina Šebjanič (1975) je umetnica, ki svoje ideje in koncepte pogosto realizira v sodelovanju z drugimi avtorji, zato njena dela utelešajo interdisciplinarnost in neformalno integracijo. V svojih delih se ukvarja z vzpostavitevijo razmerij med humanističnimi in naravoslovnimi znanostmi ter tehnologijo (umetnostjo – tehnologijo – znanostjo). Njeno raziskovanje je v zadnjih letih predvsem usmerjeno na področje živih sistemov, AV performansov ter zvočnih umetnosti in postavitve interaktivnih ambientalnih odzivnih okolij. Robertina je soustanoviteljica skupine Theremidi orchestra (2011-2018) in članica mednarodne mreže Hackteria (od leta 2013).

2016 je za delo Aurelia 1+Hz / proto viva sonification prejela častno omembo – Honorary mention Prix Ars Eletronica v kategoriji Interactive Art+, leta 2016 pa in STARTS 2016 nominacijo za projekt Time Displacement / Chemobrionic Garden. Prejela je tudi nominacijo Beli Aphroid za projekt Aquatocene. Je del platforme SHAPE 2017. Leta 2018 je bila rezidenčna umetnica Ars Electronice (EMARE / EMAP), s projektom aqua_forensic (sodelavec Gjino Šutić). Njeno delo Aurelia 1+Hz / proto viva generator (artist proof) je od leta 2019 del BEEP Electronic Art Collection (BEEP kolekcije elektronske umetnost) iz Reus-a v Španiji.

Robertina Šebjanič

Gjino Šutić je biotehnolog, intermedijski umetnik, inovator in pedagog, prav tako je ustanovitelj in direktor UR inštituta & Gen0 Industries (Zagreb, Dubrovnik), ki izvaja raziskave na številnih področjih znanosti in umetnosti novih medijev.

Gjino Šutić