Nepravilne nepravilnosti

osmo/za, Ljubljana & PIFcamp, Soča
18. julij – 18. avgust 2023

Letošnji PIFrezident je avstralski umetnik Michael Candy, ki deluje na presečišču robotike, elektromehanike, hekanja strojne opreme ter kinetičnih in svetlobnih intervencij.

V sklopu rezidence bo Michael nadaljeval s serijo eksperimentov Anomalous Anomalies, znotraj katerih ustvarja nenavadne svetlobe učinke z uporabo robotike in drugih svetlobnih orodij. Serijo je začel decembra lani, ko je izdelal prototip drona, s pomočjo katerega je lahko stabiliziral z laserjem ožarčen fosfor. Še en eksperiment je bil plavajoči robot pod površino zaledenelega jezera, ki je med premikanjem oddajal svetlobne signale, dokler mu niso zmrznile baterije. Ni še prepričan kakšne anomalije se lahko pojavijo teokm rezidence in na PIFcampu, saj so pogosto zasnovane na podlagi specifičnosti okolja; je pa s seboj prinesel dovolj materiala, s katerim bo lahko prosto eksperimentiral.

Candy želi sodelovati tudi z lokalno skupnosti in PIFudeleženci, ki jih prav tako navdušuje delom z elektromagnetnimi tehnologijami in morda se sodelovanja nadaljujejo tudi tekom njegove rezidence v Ljubljani. Svoje številne izkušnje iz mehatronike in oblikovanja robotov za filmsko aplikacijo pa bo nedvomno delil z vsemi, ki si bodo želeli izdelati robota ali pa bodo potrebovali pomoč pri načrtovanju, konstrukciji in oblikovanju različnih mehanizmov.

V sklopu rezidence je potekala tudi Delavnica animatronike in postavitev interaktivne instalacije Vztrajnost pogleda (otvoritev 11. 9. 2023), v koprodukciji Foruma Ljubljana ter Zavoda Kersnikova.

Kolofon

Produkcija: Zavod Projekt Atol v sodelovanju s Svetlobno Gverilo/Forum Ljubljana in Zavodom Kersnikova.

Finančna podpora: Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije, Oddelek za kulturo Mestne občine Ljubljana in SYSTEMICS LAB/UCSB.

PIFrezidenca poteka v sklopu projekta Rewilding Cultures, ki je sofinanciran s strani programa Evropske unije Ustvarjalna Evropa.

Bio

Micheal Candy se pri svojem umetniškem delu osredotoča na elektromehanske tehnologije ter ustvarja stroje in skulpture v gibanju, ki z ekološkega in sociološkega vidika preisprašujejo našo družbo. Ukvarja se z robotiko, hekanjem strojne opreme, intervencijami in videom, njegovi projekti pa pogosto nastajajo kot družbeni eksperimenti ali ekološke intervencije v javni prostor. V svoji praksi poskuša delovati kot posrednik liminalnega področja, ki ga tehnologija zatira v fizičnem svetu. Candy je sodeloval na številnih mednarodnih in lokalnih projektih in razstavah. Naj omenimo Water (GOMA, Brisbane), Adelaide Biennial of Australian Art, (AGSA, Adelaide), Ars Electronica Festival, (Linz, Austria), The Kathmandu Triennale (Kathmandu,Nepal), The Forum of Sensory Motion (Athens, Greece), The Instrument Builders Project + Hackteria Lab (Yogyakarta, Indonesia) in na Hawapi (Huepetuhe, Peru). Maja 2015 je za delo Big Dipper prejelo nagrado WRO 2015 na 16. bienalu medijske umetnosti v Vroclavu na Poljskem.

Michael Candy