Plaza Protocol

Ljubljana
30. december 2020 – 30. december 2030

Plaza Protocol razvija špekulacije in intervencije povezane z območjem nekdanje gramozne, danes gradbene jame podzemnega nakupovalnega centra na robu Ljubljane. K temu območju, ki ga informirajo antropogeni in neantropogeni faktorji, pristopa kot okolju v prehodu oz. mutaciji ter ob tem raziskuje, kakšne protokole zahteva navigiranje v takih »luknjah«, svetu v kolapsu, ki ga oblikujejo povratne zanke pospešujočih ekonomskih in ekoloških procesov. Kljub nostalgičnim ali postkatastrofičnim občutjem, ki jih to območje neizogibno zbuja, razvoj novih protokolov zahteva predvsem detekcijo in zasledovanje tistih vektorjev, ki kažejo v smeri negotove a odprte prihodnosti. Plaza Protocol tudi v 2021 svoje delovanje nadaljuje in širi v tej smeri ter z novimi sodelovanji z akterji s področja umetnosti, tehnologije, arhitekture, oblikovanja in teorije-fikcije.

Plaza Protocol je tekom leta 2020 obsegal sodelovanja z Evelino Hagglund, Špelo Petrič, Blažem Miklavčičem, Mattom Colquhounom, Domnom Ograjenškom in Simonom Sellarsom.

Delni dostop do projekta nudi spletna stran www.plazaprotocol.si.

 

Kolofon

Koncept: Tjaša Pogača
Vizualna podoba: Jaka Neon
Oblikovanje in razvoj spletnega mesta: Marko Damiš
Produkcija: Zavod Projekt Atol in Šum (Društvo galerija Boks).
Zahvale in produkcijska podpora: Steklarstvo Šipca, Živa Božičnik Rebec, Jon Derganc

Projekt sta podprla Ministrstvo za kulturo in Oddelek za kulturo Mestne občine Ljubljana. Plaza Protocol je del projekta Druge ekologije.

Bios

Evelina Hägglund (1992) je vizualna umetnica iz Stockholma. Leta 2018 je diplomirala na A.V.A. – Akademiji za vizualne umetnosti v Ljubljani, trenutno pa je vpisana na podiplomski študij umetnosti na Goldsmiths MFA, Univerza v Londonu. Razstavljala je na različnih prizoriščih po Evropi, med drugim v galeriji Alva v Umei (Švedska), NiNa v Varšavi (poljska), galeriji Temporary v Kölnu (Nemčija), Kunstpodium T v Tilburgu (Nizozemska) in galeriji 12 Star v Londonu (Velika Britanija). Sodelovala je na umetniških rezidencah Land 404 na Švedskem (2018), v Lode Brick Factory v Latviji (2018) in v galeriji DobraVaga v Ljubljani (2017).

Evelina Hägglund

Špela Petrič (Sl) je intermedijska umetnica in raziskovalka, ki živi in ustvarja med Ljubljano in Amsterdamom. Doktorirala je iz biomedicine na Univerzi v Ljubljani in magistrirala na umetniški šoli LUCA v Bruslju, Belgiji. Njena praksa je medvrstna; združuje naravoslovje, žive medije in performans. Snuje umetniške poskuse, ki udejanjajo nenavadne sorodnosti, da razodevajo ontološke in epistemološke podstati naših (bio)tehnoloških družb in postavljajo izzive razponu bližnjih možnosti. Velik del njenega nedavnega dela je osredotočen na rastlinski živelj. Njena dela so bila na ogled na mnogih festivalih, razstavah in izobraževalnih dogodkih povsod po svetu. Prejela je več nagrad, med drugimi White Aphroid za izjemni umetniški dosežek, nagrado Bioart and Design in častno omembo na Prix Ars Electronici.

Špela Petrič

Blaž Miklavčič je študiral kiparstvo in sodobne umetniške prakse na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani. V svojem delu se večinoma ukvarja z estetiko grozljivega (horror) ter analizo in produkcijo na področju računalniško generiranih podob s poudarkom na simulaciji algoritmičnih življenjskih oblik. Trenutno živi in deluje v Rotterdamu.


Matt Colquhoun je pisatelj in fotograf iz Hulla v vzhodnem Yorkshiru. Je avtor knjige Egress: On Mourning, Melancholy and Mark Fisher in urednik Fisherjeve knjige Postcapitalist Desire: The Final Lectures. Bloga na xenogothic.com.

Matt Colquhoun

Domen Ograjenšek je pisec, raziskovalec, kurator ter kritik sodobne vizualne umetnosti. Je nekdanji član uredništva ŠUM, njegovega raziskovalnega kolektiva ter redaktor oddaje Art- area na Radiu Študent. S predavanji in seminarji je sodeloval z umetnostnimi institucijami, kot so Mednarodni grafični likovni center (MGLC Ljubljana), Muzej sodobne umetnosti Metelkova (MSUM) in Galerija ŠKUC.


Simon Sellars je pisatelj in urednik. Njegovo zadnjo knjigo z naslovom Applied Ballardianism: Memoir from a Parallel Universe (Urbanomic, 2018) je The Guardian označil kot “briljantno napisano žanrsko mešanico, čudovit spoj kulturne teorije, literarne eksegeze, potopisa in psihopatoloških spominov.” Simon piše tudi za spletne strani, revije, časopise in revije. Teme vključujejo digitalno kulturo, arhitekturo, potovanja, urbanizem, film, animacijo, glasbo, oblikovanje zvoka in literaturo. Je ustanovitelj mednarodno priznanega avstralskega festivala zvočne umetnosti Liquid Architecture, Živi v Melbournu.

Simon Sellars