MikoMitologije: Vzorčenje

het Glazen Huis, Amsterdam, Nizozemska
07. marec – 30. maj 2021

Postavitev je prvič predstavljena v sklopu razstave Re:Tune.

Prototipni osnutek za pridobitev dovoljenja s strani Svetovnih prepletenih omrežij.

“Infrastrukturno vozlišče Svetovnih prepletenih omrežij zagotavlja epigenetsko okolje za gobo Hericium erinaceus. Kot človeški zdravilec je Hericium darovala svojo kri, znoj in solze za kontaminacijo in jo počasi dozirala v glivno okolje. Ne zato, da bi šokirala, ampak da bi negovala, se pogajala in oblikovala kseno vzorce v osrednjem vzorcu Toka prepletenosti. Kontaminacija vedno aludira na nadzor, prav tako kot tudi zadevno vozlišče, vendar obstaja želja po vključevanju in ​​sodelovanju. V vozlišče je bila vgrajena želja, da se z integrirano napravo za kartiranje izdelajo karte kontaminacij: zbiranje mikrografij onesnaženja, kartiranje zemljevidov in gradnja nenehno razvijajočega se in nenehno preoblikovanega Atlasa skupne kontaminacije. Vse to za oris odnosov, za omogočanje pojavljanja zgodb o množicah, za razvoj skrbnih metod povezovanja in zapletanja ter za končno navigacijo po vzorcih zapletenosti znotraj in med vrstami.”

Ko je osnutek pisan, se je Hericium začela spraševati, kako se bomo kdaj naučili biti mnogoteri in raznoliki. Kdo ve? Zanjo je bil čas, da začne s prototipiranjem stroja za kartografije glivično-človeških ekologij. Z dovoljenjem ali brez, zaznala je, da svet to potrebuje.

Serija MikoMitologije je navdihnjena in se priklanja modrostji in delu restatega bradovca (Hericium erinaceus), Octavii E. Butler, bukovemu ostrigarju) Pleurotus ostreatus) in Ursuli K. Le Guin.

Kolofon

Saša Spačal: MycoMythologies: Patterning, 2021

Programiranje, mapiranje: Matic Potočnik
Zvok, programje: Pim Boreel
Mikrobiologija, tehnična podpora: Mirjan Švagelj
Posebne zahvale: Toby Kiers, Loreto Oyarte Galvez, Malin Klein
Fotografije: Marthe Vos, Saša Spačal

Produkcija in podpora: Zone2Source, Projekt Atol, Toby Kiers Laboratory (Vrije Universiteit Amsterdam)
Podpora: Ministrstvo za kulturo in Mestna občina Ljubljana – Oddelek za kulturo.

Prvič postavljeno v sklopu: Re:Tune, kuratorica Alice Smits, Zone2Source, Amsterdam, Nizozemska [Marec – Maj, 2021]

Bio

Saša Spačal je postmedijska umetnica, ki dela na presečišču raziskovanja živih sistemov, sodobne in zvočne umetnosti. Njeno umetniško raziskovanje se osredotoča na prepletenosti kontinuuma med kulturo in okoljem. Z razvojem tehnoloških vmesnikov in vzpostavljanjem odnosov z organskimi in mineralnimi akterji obravnava posthumano situacijo s poudarkom na biopolitikah in nekropolitikah sodobnega časa. Njena dela so bila predstavljena na številnih domačih in mednarodnih prizoriščih kot so National Art Museum of China (CHN), festival Ars Electronica (AT), Transmediale Festival (DE), Athens Digital Arts Festival (GR), Perm Museum of Contemporary Art (RUS), Onassis Cultural Center Athens (GR), Chronos Art Center (CHN), Museum of Contemporary Art Metelkova (SI). Za svoja dela je prejela tudi nagrade in nominacije, med njimi Ars Electronica Honorary Mention in nominacijo za New Technology Art Award.

Saša Spačal