HEXEN 2.0

Projektni prostor Aksioma, Ljubljana
02. – 25. september 2015

Gostujoči razstavni projekt HEXEN 2.0.

HEXEN 2.0 se posveča zgodovini raziskav o vladnih programih za množično kontrolo in hkrati raziskuje paralelne zgodovine kontra-kulturnih in družbenih gibanj.

Še posebej se naslanja na fenomen Macy konferenc (1946-1953), katerih glavni namen je bilo postavljanje osnov za integralno znanost o človekovem umu. V povezavi z željo po vzpostavitvi učinkovite družbe nadzora kot vodilnim motivom, se poleg samega rojstva kibernetike v HEXEN 2.0 stapljajo motivi okultnih ter znanstvenih, tehnoloških in humanističnih postopkov. Avtorica simultano obravnava razne filozofske, literarne in politične odzive na razvoj tehnologije, vključno z anarho-primitivizmom, Unabomberjem, tehno-gajanizmom in trans-humanizmom. Te povezuje z utopičnimi in distopičnimi prihodnostmi v znanstveno-fantastični literaturi in filmu, pa tudi z idejam avtorjev kot so Tesla, Thoreau, Heidegger ali pa Adorno in Horkheimer.

Na podlagi dejanskih dogodkov, zgodovinskih oseb, raznoterih »uradnih« in »alternativnih« zgodovinjenj in znanstvenih projekcij prihodnosti, delo sestavljajo alkimistični diagrami, tarot karte, risbe, fotografije in besedila ter video. Ti skupaj tvorijo orodje za orientacijo v družbi nadzora 2.0.

Kolofon

Suzanne Treister: HEXEN 2.0, 2009-2011

Produkcija: Zavod Projekt Atol
Partner: Aksioma – Zavod za sodobne umetnosti, Ljubljana
Producent: Uroš Veber
Pomoč pri produkciji: Sonja Grdina, Neža Grum, Marcela Okretič, Janez Janša, Vera Aljaž in Hana Ostan Ožbolt
Tehnični vodja: Valter Udovičić
Partner za tehnično opremo: ŠKUC

Projekt sta podprla Ministrstvo za kulturo RS in Mestna občina Ljubljana.

Bio

Suzanne Treister (1958) trenutno živi in dela v Londonu. V zgodnjih devetdesetih letih prejšnjega stoletja je bila pionirka na področju digitalne in spletne umetnosti. Treisterjeva uporablja raznovrstne medije, kot so video, internet, interaktivne tehnologije, fotografija, risba in slika. Njeni projekti pogosto trajajo več let in tvorijo fantastične reinterpretacije taksonomij in zgodovin, ki razkrivajo nevidne, spregledane in skrivne oblike moči, pa naj si bodo vojaškega, korporacijskega ali pa paranormalnega značaja.

Suzanne Treister