Brati (kot) telesa

V2_ Lab for the Unstable Media, Rotterdam
11. september 2020

Brati (kot) telesa je prostorski poseg, interaktivna zvočna postavitev in performativno okolje, ki izpostavlja in poudarja pisano besedilo kot grafični teritorij in aktivnost branja kot gibanje telesa. S pomočjo uporabe digitalne tehnologije sledenja in digitalne sinteze zvoka postavitev omogoči situacijo kjer obiskovalke istočasno telesno naselijo grafično predstavitev ter zvočno udejanjanje napisanega besedila. To se odvije skozi procese povečave, gibanja in upočasnitve. Postavitev zmoti in prekine potek branja in s tem razveljavi ustaljene odnose med telesom, glasom, gibanjem, pomenom, prostorom, gledanjem in napisanim besedilom.

Za predstavitev postavitve v V2_ je Sambolec povabil k sodelovanju amsterdamski ansambel za eksperimentlano glasbo MAZE, ki bo občasno naselil in raziskal postavitev kot performativno okolje.

Postavitev Brati (kot) telesa je del večletnega umetniško raziskovalnega projekta Brati branje (2017-). Brati branje je projekt, ki skozi medij zvoka in novih tehnologij raziskuje časovne odnose in razlike med govorjeno, mišljeno, zapisano, slišano in brano besedo, se poglablja v izkušnjo branja kot vmesnika med notranjim mentalnim svetom in zunanjim svetom in se sprašuje, ali ni morda to, kar ju razmejuje, spremenljiva časovna in virtualna vrzel v nasprotju s trdno telesno-materialno mejo.

Kolofon

Tao G. Vrhovec Sambolec: Brati (kot) telesa, 2020
prostorski poseg, interaktivna zvočna postavitev in performativno okolje

Avtor: Tao G. Vrhovec Sambolec
Razvoj programske opreme: Darien Brito in Giuliano Anzani
Produkcija: Zavod Projekt Atol in Zavod Sploh

Razvoj projekta so omogočili: Creative Industries Fund NL/Stimuleringsfonds Creatieve Industrie in Mondriaan Fund ter Mestna občina Ljubljana in Ministrstvo za kulturo.

Bio

Tao G. Vrhovec Sambolec (SI/NL) je umetnik in raziskovalec, ki se v svoji praksi osredotoča na zvok, nove medije, interakcijo v realnem času in na vprašanja sodobne mediacije v odnosu do občutka (telesne) prisotnosti. Njegovi nedavni projekti vsebujejo prostorske in zvočne instalacije, dogodke in intervencije, kjer (ne)posredovani zvočni dogodki delujejo kot osrednji element, ki afektivno vzbujajo človeško telesno prisotnost, hkrati pa oznanjajo fizično odsotnost telesa. Tovrstna izkustvena umetniška dela, ki obiskovalce nagovarjajo skozi zvok, taktilnost, kinetično gibanje in vibracije, so namenjena prevpraševanju čutne zaznave telesne prisotnost onkraj neposredne bližine in vidnosti, ter kako lahko iz teh re-artikulacij prisotnosti vzniknejo nove poetike.

Njegova dela so bila predstavljena v različnih mednarodnih muzejih, galerijah, projektnih prostorih in bienalih ter na festivalih sodobne umetnosti, med drugim v galeriji Kapelica – Ljubljana; galeriji Public Space With a Roof (PSWAR) – Amsterdam; Projektnem prostoru Aksioma – Ljubljana; Errant Sound Project Space, Berlin; festivalu Sonic Acts – Amsterdam; Festivalu Neposlušno – Ljubljana; festivalu Ars Electronica – Linz; Muzeju sodobne umetnosti Metelkova, + MSUM – Ljubljana; festivalu AV – Newcastle upon Tyne; Galeriji ŠKUC – Ljubljana; Državnem muzeju sodobne umetnosti – Solun; Muzeju umetnosti Gwangju – Gwangju, Južna Koreja; Raziskovalnem paviljonu – Benetke; Madrid Abierto – Madrid; Glasbenem tednu Gaudeamus – Amsterdam; Forum neuer Musik – Köln; CMMAS – Morelia, Mehika; Moon Life Concept Store, Šanghaj; MuseumsQuartier – Dunaj, Sound Gallery, Bergen.

Tao G. Vrhovec Sambolec